Jornada diocesana de catequistes amb Mn. Norbert Miracle

Els catequistes de la diòcesi d’Urgell van celebrar la seva trobada anual de formació en l’inici de curs el dissabte 4 de novembre, en una Jornada que fou presidida per l’Arquebisbe d’Urgell, Mons. Joan-Enric Vives, al Seminari Diocesà de La Seu d’Urgell. La ponència principal va anar càrrec de Mn. Norbert Miracle, professor de Teologia a l’Ateneu St. Pacià, Delegat d’Ensenyament de Tarragona i Rector del Seminari Major Interdiocesà, sobre “El Déu dels cristians”. La sala d’actes del Seminari va quedar plena: més de 100 catequistes, laics i sacerdots, de diferents punts de la diòcesi.

L’acte va començar amb la salutació inicial de Mons. Vives i del Delegat de Catequesi, Mn. Antoni Elvira, el qual va donar la benvinguda als assistents i va recordar les properes cites de formació, a Lleida, i va encoratjar els catequistes ja que “fan ressonar la paraula de Déu en els altres, però també en la seva pròpia vida”. Amb la pregària del catequista va iniciar la Jornada pròpiament.

Mons. Vives va assenyalar el gran valor de trobar-nos i enfortir la comunió, ja que la Jornada de Catequistes és un moment intens de trobada de comunió en una mateixa missió. Hem de saber ajudar a fer comprensible la fe als qui vénen rere nostre, i posà l’exemple del diaca Felip segons els Actes dels Apòstols. Recollint el temari del proper Sínode, proposà aprofundir en l’acompanyament dels infants i joves, i de les seves famílies, des de la catequesi. “Hem de demanar ajuda a Déu perquè ens doni la gràcia de ser instruments seus; fer de catequista és una vocació, una crida de l’Esperit Sant que ens fa missioners per difondre i explicar la Paraula de Déu”.

També l’Arquebisbe parlant de la paràbola del sembrador animà els catequistes en la seva tasca: “aquesta paràbola ens ensenya a sortir de nosaltres”, ja que el resultat del que sembra el catequista sovint no ho acaba veient ell potser”. Encoratjà a entrar en les noves tecnologies ta valorades pels infants i joves i a utilitzar-les per difondre el missatge de Jesucrist, cercant de fer-ho en els locals parroquials, més que en les escoles.

Mn. Norbert Miracle va voler donar respostes a les preguntes de qui és el Déu dels cristians, de si tots en diferents religions creiem en un mateix Déu o no. Per ell, la paràbola del sembrador és una al·legoria de la transmissió del tresor de la fe. Un tresor que primer ha de transmetre primordialment la família cristiana, però alhora l’Església -que va sumant- també ha de fer de manera molt important a través de la catequesi. La catequesi és justament la transmissió d’aquest tresor de la fe. Perquè la fe és una resposta de l’ésser humà al Déu que es revela: “en l’ésser humà hi ha un desig de Déu, l’home és un ésser religiós. Som capaços de Déu i Déu és i ha entrat en relació amb nosaltres. Es a través d’aquesta experiència que els grans catequistes, com sant Pau, veuen que es pot començar a dialogar”. I va passar a destacar els grans trets de Déu, Pare de Nostre Senyor Jesucrist i dador de l’Esperit Sant. Déu de misericòrdia i amor. Déu que sempre acompanya el seu poble.

La celebració de la missa a la Capella del Seminari, amb l’enviament missioner dels Catequistes per part de l’Arquebisbe i un dinar de germanor a la Residència de la Sagrada Família d’Urgell van culminar la Jornada.