Lliurament de Premis del Concurs Bíblic a Urgell

3.301 infants i joves de la Diòcesi van participar al Concurs Bíblic que organitza la Federació de Cristians de Catalunya i la Delegació d’Ensenyament del Bisbat d’Urgell. Els premis del Concurs Bíblic es van lliurar el dissabte dia 12 de maig a la Casa del Bisbat de La Seu d’Urgell en un familiar acte presidit per l’Arquebisbe d’Urgell, Mons. Joan-Enric Vives, i el Delegat diocesà d’Ensenyament d’Urgell, Mn. Josep Chisvert.

El Concurs Bíblic és una iniciativa de fe i cultural que té una llarga tradició a la Diòcesi d’Urgell on, any rere any, aplega una gran quantitat de participants. Enguany hi van participar 3.301 infants i joves de diverses edats. El Concurs Bíblic engloba el Concurs bíblic bàsic; el de redacció; el de dibuix; l’informàtic, l’inical i el taller bíblic. Els premis es distingeixen entre premis individuals, per escola, i per catequesi parroquial.

Hi han participat infants que cursen l’assignatura de religió a les seves respectives escoles, o bé que assisteixen a catequesi. Els canalitzadors de la participació en aquest certamen són els mestres i professors de religió i també els rectors de les parròquies.

• Pel que fa al 4t Concurs bíblic inicial, els primers premis individuals han estat per Julen Sánchez, del Col·legi Sagrada Família d’Urgell, Laida Martínez, del Col·legi Mare Janer i Roc Alba, del Col·legi Vedruna Balaguer. El premi per escola l’ha guanyat el Col·legi Mare Janer (Principat d’Andorra).
  • Pel que fa al 33è Concurs bíblic bàsic, els primers premis individuals han estat per Isona Torcuato, de l’Escola Andorrana Germans Riba; Cristian Casanova, de l’Escola La Salle de La Seu d’Urgell i Berta Torreguitart, de l’Institut Almatà de Balaguer. El primer premi per escola l’ha guanyat l’Escola Andorrana de La Massana (Principat d’Andorra). En segona categoria, el Col·legi Mare de Déu dels Socors d’Agramunt i en la tercera categoria, el Col·legi Vedruna de Balaguer.
  • El primer premi de catequesi l’ha guanyat la Parròquia de St. Esteve d’Andorra la Vella i el premi individual de catequesi l’ha guanyat la Laia Marqués, de la Parròquia de St. Esteve d’Andorra la Vella.
  • El 19è Concurs Bíblic de Dibuix l’ha guanyat Abril Obiols, de l’Escola La Salle de La Seu d’Urgell, en primera categoria; i Albert Minea, del Col·legi Vedruna de Balaguer, en segona categoria. Pel que fa a la categoria de catequesi la guanyadora ha estat Joana Ibos, de la Parròquia de Sta. Maria de Barbens. El premi per escola l’ha guanyat el Col·legi Mare Janer (Principat d’Andorra).
  • El 10è Concurs Bíblic informàtic l’ha guanyat Roc Torres, del Col·legi Mare Janer. Ha tingut un reconeixement al mèrit en aquesta categoria Daniel Pérez, del Col·legi Mare Janer. El premi per escola l’ha guanyat el Col·legi Mare Janer (Principat d’Andorra).