Sortida i convivència dels Arxiprestats de Noguera i Urgell Mitjà

Els sacerdots dels arxiprestats de Noguera i Urgell Mitjà van dur a terme una sortida de final de curs en la que hi van participar 18 mossens de les dues zones pastorals el dimarts 19 de juny. Va ser una activitat de convivència entre els preveres i diaques que treballen pastoralment a la zona sud del Bisbat per cloure el curs.

La primera parada es va fer a la Parròquia de l’Assumpció de Butsènit d’Urgell. Després d’un primer moment per fer junts un moment de pregària i un cant a la Mare de Déu, Mn. Ramon Solé, encarregat de la parròquia, ens va fer una mica d’història de l’església i especialment de les pintures que amb motiu de la restauració del temple parroquial van trobar. Un conjunt pictòric que es remunta a l’any 1761, i que són d’un barroc tardà, i que restaven amagades sota la cap de guix de les parets laterals del temple. La seva importància rau, segons el Centre de Restauració de Béns Mobles de Catalunya, que d’aquest tipus de pintures només en n’hi ha constància, a més d’aquestes de Butsènit, a Paüls, a Santa Maria de Meià i a Navata.

Acabada la visita el grupet de preveres i els dos diaques de la zona van posar rumb cap al veí poble de Penelles, per fer el segon moment de la sortida. A Penelles van estar rebuts pel Sr. Eloi Bergós, Alcalde de Penelles i diputat provincial, qui va fer de guia pel poble de Penelles, i especialment per poder visitar i veure les pintures murals que decoren diferents indrets del poble i que han fet que aquest sigui conegut arreu. La primera visita que van fer va ser al recuperat cinema del poble, on van visionar un audiovisual que explica aquest projecte que s’aixopluga sota el festival anual de “GarGar” i les diferentes activitats que es fan al llarg de l’any. Acabada la projecció van visitar, en una antiga església ara convertida en un espai museístic i polifuncional, l’exposició de com era el poble de Penelles, a primers del segle passat. I després d’aquesta visita un petit tomb pel poble penellenc per poder veure alguns dels murals que donen fama a aquest petit i dinàmic poble de La Noguera. Especialment aturada i foto de record a la paret on hi ha una pintura mural d’un ramat d’ovelles, tot explicant el ric simbolisme que té a nivell religiós.

Al migdia el grupet de preveres van entomar la ruta cap a Linyola, on Mn. Pere Cañada i Mn. Josep Caba van obsequiar a tots amb un dinar tot compartint l’esplèndida cassola de Linyola. A l’hora del cafè, hi va haver  temps per poder fer arribar les informacions del Consell Presbiteral i Arxiprestal, del passat dilluns 18 de juny, també hi va haver un torn obert de paraules, on els mossens van parlar dels diferents temes que els preocupen com les vocacions al ministeri sacerdotal, l’envelliment del presbiteri, la tasca dels laics, l’atenció de les parròquies… un diàleg ben ric i compartit entre tots. Tots van agrair aquesta jornada sacerdotal que va ajudar a sentir-se família diocesana i va permetre tenir un dia ben participat i amical.