Comencen els Exercicis espirituals per als preveres a La Seu d’Urgell

Dilluns 16 de juliol es va iniciar una de les dues setmanes d’Exercicis Espirituals que ofereix el Bisbat d’Urgell per als preveres cada any. Aquest cop al Seminari diocesà de la Immaculada Concepció de La Seu d’Urgell, i els dirigeix Mn. Javier Vilanova, rector del Seminari de Tortosa i que acaba de ser nomenat Rector del Seminari Major Interdiocesà de Catalunya. Hi assisteixen 19 preveres diocesans. El dilluns dia 16 s’hi va fer present l’Arquebisbe Joan-Enric per donar la benvinguda als exercitants i presentar a Mn. Javier Vilanova.

L’Arquebisbe d’Urgell informà en unes paraules inicials de l’estat de salut d’alguns preveres, d’algunes notícies diocesanes i anuncià que Mn. Gabriel Casanovas serà nomenat Rector del Seminari Major d’Urgell i Vicerector del Seminari Major Interdiocesà.

Aquests Exercicis es duen a terme a la Residència del Seminari diocesà d’Urgell recentment renovada per a poder acollir trobades, recessos i hostatgeria sacerdotal. Se suma a la Residència Sant Ermengol dels sacerdots ancians o jubilats, amb alguns encara actius pastoralment, i a la Residència dels seminaristes de la Diòcesi, Immaculada Concepció, els quals durant la setmana viuen i estudien a Barcelona, al Seminari Major Interdiocesà de Catalunya (carrer Casp 49) i a les Facultats de l’Ateneu universitari Sant Pacià, però que utilitzen aquesta Residència reformada dins l’edifici del Seminari diocesà per als caps de setmana i períodes de vacances del curs.

Està previst que divendres l’Arquebisbe d’Urgell clogui els exercicis presidint l’Eucaristia.

Encomanem els preveres que durant aquesta setmana refermen el seu seguiment i amistat amb el Senyor Jesús.