El bisbe Xavier Vilanova presideix l’Eucaristia al Seminari Interdiocesà

El dia 20 de gener a Barcelona, a la Capella del Seminari Major Interdiocesà, el bisbe Xavier Vilanova i Pellisa va presidir una solemne Eucaristia amb els seminaristes i concelebrada per l’Equip de formadors, Mn. Armand Puig, Mn. Gabriel Casanovas i Mn. Jaume Gené. Era la primera que presidia com a bisbe, després de rebre l’ordenació episcopal el 20 de desembre de 2020 a la Basílica de la Sda. Família de Barcelona. Havia estat nomenat el 6 d’octubre pel Papa Francesc bisbe titular d’Empúries i auxiliar de l’Arxidiòcesi de Barcelona.

Tots els seminaristes van poder celebrar la festa amb alegria, i el Seminari Major Interdiocesà li va regalar una original “crismera” per contenir el Sant Crisma que el bisbe utilitza en molts moments del seu ministeri episcopal, realitzada per l’orfebre Manuel Capdevila, que porta gravat el lema episcopal del bisbe Xavier “In aeternum misericòrdia eius” (perdura eternament la seva misericòrdia).

El bisbe Xavier va néixer a La Fatarella, Tarragona, el 23 de setembre de 1973, i fou ordenat de prevere de Tortosa el 22 de novembre de 1998. Des del 2016 era Director espiritual del Seminari Major Interdiocesà, residint a Barcelona, i des del 2018 passà a ser-ne el Rector. A Tortosa havia estat rector del Seminari Diocesà, delegat diocesà de Catequesi i de Pastoral Vocacional i membre de Consell Presbiteral i del Col·legi de Consultors. També havia estat rector de diverses parròquies. El 2016 va ser nomenat missioner de la Misericòrdia pel papa Francesc. També col·labora habitualment amb l’associació catòlica Comunitat del Cenacle, que acull persones que pateixen drogoaddiccions.

Compartir
Apóstoles de la alegría de seguir a Cristo
d’Amic i Amat
Apóstoles de la alegría de seguir a Cristo
Queridos diocesanos,
querida Iglesia de Urgell,

Hemos empezado un nuevo curso pastoral: la catequesis, la escuela, los equipos de Cáritas parroquial, los grupos de oración, de lectio divina y tantas otras actividades que en nuestras parroquias ofrecemos
El arte de escuchar música sacra
d’Amic i Amat
El arte de escuchar música sacra
Queridos diocesanos,
querida Iglesia de Urgell,

En este domingo compartiré con vosotros la importancia de saber escuchar los signos de los tiempos, saber escuchar a los hermanos y, en definitiva, hacer de la escucha un arte para crecer como personas y,
Aportar vida
d’Amic i Amat
Aportar vida
Queridos diocesanos,
querida Iglesia de Urgell,

Al comenzar este nuevo curso, me gustaría presentaros al filósofo Sócrates, quien tiene un principio de conocimiento de la verdad a través de la dialéctica que da luz y vida. Este método lo llamamos mayéutica
Con Maria, nacemos de nuevo
d’Amic i Amat
Con Maria, nacemos de nuevo
Queridos diocesanos,
querida Iglesia de Urgell,
querido pueblo andorrano,

En las vísperas de la Festividad del Nacimiento de la Bienaventurada Virgen María, nuestra Iglesia diocesana se viste de fiesta y se prepara para celebrar la Solemnidad de la Virgen
San Gil, custodio de la creación
d’Amic i Amat
San Gil, custodio de la creación
Queridos diocesanos,
querida Iglesia de Urgell,

Mañana celebraremos en nuestra diócesis, y especialmente en el Santuario de la Virgen de Núria, la fiesta litúrgica de San Gil. ¿Quién era este santo?

En el año 1271 consta que existía en el Valle de Núria
next arrow
previous arrow

Últimas Noticias

Agenda