Reunió del Patronat i el Consell d’Estudis de la Fundació Societat Cultural Urgel·litana

Dissabte dia 16 de maig a la nova seu de l’Arxiu diocesà d’Urgell va tenir lloc la reunió ordinària del Patronat i el Consell d’Estudis de la Fundació Societat Cultural Urgel·litana que fou presidida per l’Arquebisbe d’Urgell Joan-Enric Vives i pel Canonge i Arxiver diocesà Mn. Benigne Marquès.
Durant la reunió es tractaren diversos temes: la valoració del volum 18è. de l’Anuari Urgellia «Anuari d’estudis històrics dels antics comptats de Cerdanya, Urgell i Pallars, d’Andorra i al Vall d’Aran», acabat d’editar i presentat a la Biblioteca Nacional de Catalunya el proppassat dia 19 de març; la valoració del nou edifici que acull l’Arxiu diocesà, edifici conegut com l’església dels Dolors de La Seu d’Urgell, al carrer Parc del Cadí, rere la Catedral de Santa Maria d’Urgell; noves propostes de cara al volum 19è. de l’Anuari Urgellia; la mort del Dr. Prim Bertran, membre del Consell d’Estudis de la Fundació, entre d’altres.
L’anuari Urgellia, òrgan d’expressió de la Societat Cultural Urgel·litana (1977), té cura de l’edició del fons documental de l’Arxiu capitular i de la publicació d’articles especialitzats sobre la història del Bisbat d’Urgell i les comarques del Pirineu.