Festa dels 50 anys del Col·legi Sant Ermengol a Andorra la Vella

Diumenge de Corpus, dia 29 de maig, va tenir lloc un dels moments centrals de les celebracions del cinquantenari del Col·legi Sant Ermengol d’Andorra la Vella, amb l’Eucaristia d’acció de gràcies a la Parròquia de St. Esteve d’Andorra la Vella, presidida per l’Arquebisbe Copríncep. Hi van assistir les Autoritats amb el Cap de Govern i els Sindics, amb el Ministre d’Ensenyament i altres Ministres, els membres actuals i antics del Patronat del Col·legi, antics Ministres d’Educació i Consellers, i molts dels Pares salesians que hi han treballat al llarg d’aquests 50 anys, amb els professors, les famílies i els alumnes.

Més de 5.000 alumnes s’hi han format en aquests cinquanta anys, i uns 50 salesians hi han servit. D’aquests, 22 han pogut participar en l’acció de gràcies d’aquesta Jornada. El P. Joan Miquel Playà, responsable de la Família salesiana a Roma, va ser el Delegat del Provincial per a la celebració, juntament amb els dos salesians encara presentds a Andorra PP. Xavier Brines i Joan Juncadella. També hi foren presents les Germanes de la Sda. Família d’Urgell, amb la Provincial Gna. Montserrat Ferré i les Comunitats de Sta. Coloma i Escaldes.

La festa es va iniciar amb la celebració de l’Eucaristia, concelebrada pels 22 salesians presents, i posteriorment al Col·legi mateix, va tenir lloc un dinar de germanor preparat pels cuiners de les escoles St. Ermengol i Janer. A les postres hi ha hagut tres intervencions presentades pel P. Directir Xavier Brines, amb el Cap de Govern M.I. Sr. Toni Martí, el P. Joan Miquel Playà, i el Copríncep episcopal Mons. Joan-Enric Vives.

El Col·legi fou fundat pel Copríncep Mons. Ramon Iglesias Navarri i el Consell general amb el seu Síndic al davant M.I. Sr. Julià Reig i Ribó, i el seu Patronat té la Presidència i la Vicepresidència en el Copríncep episcopal i el Ministre d’Educació i Ensenyament Superior. La gestió i direcció l’ha tinguda fins ara la Congregació dels Pares Salesians i a partir del curs vinent la Congregació de la Sda. Família d’Urgell, amb una nova Directora la Sra. Anna Villas, i la Gna. M. Tomassa Itoiz com a representant de la Congregació al Patronat i al Consell directiu.

Les celebracions del 50 aniversari de l’escola  Sant Ermengol d’Andorra la Vella han anat fent via al llarg del darrer any. L’u de maig de 1965, Mons. Ramon Iglesias Navarri, bisbe d’Urgell i Copríncep d’Andorra va signar el decret de creació de la institució cultural, l’acta fundacional del col·legi Sant Ermengol. El 3 d’octubre de 1966 es va estrenar l’escola, bastida en uns terrenys cedits pel  Consell general de les Valls:  setanta nens van omplir aquelles primeres aules (9 interns, 51 migpensionistes i 10 externs).

Les activitats seguiran el 19 de juny amb la festa de la comunitat educativa, a la qual tothom està convidat a participar. Els actes de celebració culminaran el dia 3 d’octubre de 2016.

HOMILIA DE MONS. VIVES