Festa del Patró al Col·legi St. Ermengol d’Andorra la Vella

Divendres dia 25 d’octubre l’Arquebisbe d’Urgell i Copríncep d’Andorra, Mons. Joan-Enric Vives, va presidir la Missa de la festa del Patró del Col·legi St. Ermengol d’Andorra la Vella (Principat d’Andorra), a la qual hi van assistir els alumnes d’ESO i Batxillerat de l’Escola. Concelebaren amb l’Arquebisbe Mn. Josep Chisvert, que anteriorment havia celebrat una altra Eucaristia amb un altre grup d’ESO i Batxillerat i Mn. David Codina. També Mn. Antoni Elvira, Vicari episcopal de pastoral i Rector d’Encamp, va presidir aquell mateix matí una celebració litúrgica amb els alumnes d’infantil i primària.

A la seva homilia adreçada especialment als joves l’Arquebisbe Vives glossà succintament la vida de St. Ermengol, que el Bisbat d’Urgell té com a Patró secundari i que el Col·legi té com a insigne protector. Va destacar com fou un sacerdot primer i després Bisbe que va viure la seva vida construint ponts i carreteres perquè els pobles del Pirineu i la seva gent poguessin estar ben comunicats. Així va servir el poble de Déu fins a la seva mort, precisament quan dirigia les obres de construcció d’un pont per comunicar La Seu d’Urgell i Cerdanya, al lloc anomenat El Pont de Bar.

Mons. Vives va comentar l’Evangeli proclamat en aquell dia (Mt 14,22-23) on Jesús camina sobre l’aigua i diu als deixebles: “«No tingueu por, que soc jo» i on Pere li digué: «Senyor, si sou vós, maneu-me que vingui caminant sobre l’aigua». Jesús contestà: «Ja pots venir». L’Arquebisbe destacà com pels antics l’aigua era el lloc del perill i de la por i com Jesús ens anima a vèncer les nostres pors i caminar per sobre d’elles gràcies a la seva ajuda. Recordà la pregària de la reina Ester “Allibera’ns de la mà d’aquests malvats, i a mi allibera’m de la meva por” i com aquesta hauria de ser una pregària constant pels cristians i especialment pels joves que tenen por a moltes coses com no tenir feina, no encertar els estudis, i, en definitiva, no sentir-se estimats i valorats. També els glossà el “perfil competencial de sortida” que el Col·legi vol que sigui el referent quan els joves surtin de l’escola: ser uns experts en humanitat que engloba diverses actituds: l’ètica, l’acollida, l’assertiva i reflexiva; la coherència de vida, el respecte, el ser proactius, el ser oberts al coneixement de la realitat i del món, la resiliència, la creativitat, la competència en noves tecnologies, el respecte, els hàbits de vida saludable, el sentit crític amb la realitat, el plurilingüisme i, sobretot, els valors humans i cristians que tenen en Crist el seu màxim exponent. També els recordà un altre lema d’aquest curs com és “stop bullying, no creuis la línia” per glossar com el cristià ha de ser una persona que vegi els altres com a germans i fills de Déu i com en l’escola s’ha de valorar el diferent i la singularitat. Finalment, els felicità per la iniciativa que al Col·legi es realitza en reconèixer els alumnes més solidaris d’ESO.

Les pregàries foren fetes pels alumnes del Col·legi mentre preparaven un bonic mural sobre St. Ermengol. Els cants foren animats pels professors de música del Col·legi i els alumnes.

Després de l’Eucaristia Mons. Vives pogué esmorzar amb alguns professors i l’equip Directiu del Col·legi i compartir amb ells una bona estona de diàleg i convivència.