Cloenda del 125è. aniversari del Pontifici Col·legi Espanyol de Roma

El Pontifici Col·legi Espanyol de Sant Josep de Roma va tancar els actes de celebració del 125è aniversari de la seva creació amb una missa en la festa del beat Manuel Domingo i Sol, el dia 29 de gener, que va acollir un gran nombre de col·legials, sacerdots, amics i treballadors del Col.legi, que fou presidida pel Cardenal Santos Abril Castelló. Van concelebrar Mons. Joan-Enric Vives, Arquebisbe d’Urgell i Mons. Salvador Cristau, bisbe auxiliar de Terrassa, presents a Roma amb motiu del Curs de Directors espirituals. També van concelebrar Mons. Salvador Giménez Valls, bisbe de Lleida, Mons. Joan Piris, bisbe emèrit de Lleida, Mons. Sebastià Taltavull, bisbe de Mallorca, Mons. José M. Lorca, bisbe de Cartagena, Mons. José I. Munilla, bisbe de Sant Sebastià i Mons. Ginés García Beltrán, bisbe electe de Getafe. També el director general dels Operaris diocesans, que tenen la responsabilitat confidad del Col·legi i el Rector.

A la missa també van participar els delegats de Mitjans de Comunicació de les diòcesis espanyoles, que celebraven la seva reunió de formació anual.

L’homilia va ser predicada pel P. Florencio Abajo, Director General dels Operaris Diocesans del Sagrat Cor de Jesús, l’associació que va fundar el tortosí beat Manuel Domingo i Sol per millor formar els sacerdots i per donar impuls a les vocacions i l’educació cristiana del jovent.

El P. Abajo va agrair en la seva homilia el suport que rep de les diòcesis i dels bisbes espanyols en el manteniment del Col·legi, tot recordant els inicis de la institució de formació amb la iniciativa de Mossèn Sol: “la crida va respondre a la providència de Déu”; assenyalant que Déu no ens crida pels nostres mèrits anteriors ni pels d’ara: “Jesús ha tocat les nostres vides amb infinita tendresa i ha tocat el nostre cor”. Va assenyalar que el testimoni del beat Manuel Domingo i Sol “crida a viure la tasca sacerdotal amb total entrega”, igual que Jesucrist fa amb Jeremies i Simó-Pere, portant-los a deixar de banda les pròpies limitacions, els propis plans, per sotmetre’s a la seva voluntat. Va encoratjar els sacerdots presents a seguir l’exemple del beat, amb la seva discrecció i perseverància.

El Pontifici Col·legi Espanyol Sant Josep és una institució que depèn de la Conferència Episcopal Espanyola i està dedicat a la formació superior de sacerdots, situat a Roma. Des dels seus inicis, i per desig del Sant Pare, manté una gran vinculació amb la Pontifícia Universitat Gregoriana. Des dels seus inicis, ha estat gestionat per la Germandat de Sacerdots Operaris.