Els màrtirs fills del Bisbat d’Urgell que seran beatificats a Tarragona el 13 d’octubre

Logo màrtirs TarragonaEl dia 13 d’octubre de 2013 a Tarragona seran beatificats 522 màrtirs de la persecució religiosa del segle XX a Espanya, que van lliurar la seva vida per la fe. Fins al moment present, segons l’Oficina per a la Causa dels Sants de la Conferència Episcopal Espanyola, els Servents de Déu nascuts i batejats a la Diòcesi d’Urgell són els 10 següents:



· Mn. Pau Segalà Solé, prevere d’Urgell, nascut a Montgai el 1903 i martiritzat al cementiri de Lleida, el 21 d’agost de 1936, juntament amb el seu germà carmelità P. Francesc. Era Ecònom de Mont-roig (Els Plans de Sió).


· P. Francesc de l’Assumpció (Francesc Segalà Solé), O.C.D., carmelità, nascut a Montgai i martiritzat al cementiri de Lleida juntament amb el seu germà Mn. Pau.


· P. Ramon Oromí Sullà, S.F., sacerdot religiós de la Sagrada Família, nascut a Salàs de Pallars i martiritzat a Montcada i Reixac (Barcelona).


· P. Antoni Carmaniu Mercader, C.M., sacerdot Paül, nascut a Rialp i martiritzat a Llavorsí.


· P. Robert Grau Bullich (P. Joan), O.S.B., monjo de Montserrat, nascut a Coll de Nargó i martiritzat a Barcelona.


· P. Joan Roca Bosch (P. Joan), O.S.B., monjo de Montserrat, nascut a Guissona i martiritzat a Barcelona.


· P. Raimon Lladós Salud (P. Antoni), O.S.B., monjo de Montserrat, nascut a Lluçars i martiritzat a Barbastre.


· Gmà Gmà. Sebastià Balsells Tonijuan, C.M.F., claretià, nascut a La Fuliola i martiritzat a Tornabous.

. Gmà. Joaquim Pallerola Feu (Gmà. Leonci Joaquim), F.S.C.
, germà de les Escoles Cristianes, nascut a La Seu d’Urgell i martiritzat a Vinyols (Tarragona).


· Gmà. Aquil·lí Baró Riera (Gmà. Baldomer), F.M.S., Germà marista, nascut a Tiurana i martiritzat a Les Avellanes.

Compartir
El Adviento: caminamos hacia la alegría y la esperanza
d’Amic e Amat
El Adviento: caminamos hacia la alegría y la esperanza
Queridos diocesanos,
querida Iglesia de Urgell,

En las vísperas de la solemnidad de la Inmaculada Concepción de María caminamos hacia una humanidad que nos hace reencontrar el sentido de ser persona humana, como recordábamos la semana pasada, y todo esto
next arrow
previous arrow

Últimas Noticias

Agenda