Trobada i Jornades de Formació de Càritas Catalunya

Els dies 3 i 4 d’octubre han tingut lloc a la ciutat de Girona les primeres Jornades de Formació de Voluntaris de les Càritas Diocesanes amb seu a Catalunya, que han aplegat més de 1.200 persones que col·laboren com a voluntaris en les 10 Càritas Diocesanes catalanes. Amb un programa de formació i també de convivència que des de la Comissió de Voluntariat de Càritas Catalunya, que en aquest moment coordina Càritas Urgell, i a la vegada des de la Càritas acollidora, que ha estat Càritas Girona, ha ofert un seguit de tallers, conferències, experiències i ponències que han permès al nombrós voluntariat present aprofundir i compartir elements, continguts i experiències de les realitats que es viuen en els diferents bisbats catalans. Del Bisbat d’Urgell hi van assistir 35 voluntaris que van participar dels diferents actes que es van programar.

Un programa amb el suggestiu títol de «Compartim, aprenem, construïm espais d’esperança» que el divendres 3 d’octubre es va iniciar amb la ponència de la directora de l’acció social de Càritas Espanyola, Sra. Ana Abril que va parlar sobre «Els reptes de l’acció social de Càritas avui«. Després van desenvolupar-se els nou tallers on podien participar els voluntaris i voluntàries, els tallers oferts van ser:
-Eines i estratègies per la gestió del Voluntariat, per Paco López, degà de la Facultat de Treball social de la Fundació Pere Tarrés.
-La regla de Sant Benet en el lideratge i organització de les entitats, pel P. Ignasi M. Fossas, prior del Monestir de Montserrat.
Treballem per la justícia. Més que un lema, per Mn. Ramon Bufí, delegat de Càritas diocesana de Vic.
Comuniquem millor, habilitats comunicatives en la relació d’ajuda, per Toni Bardera, professor de Comunicació.
Eines per a acompanyar vides, per Eduard Sala, director de l’Obra Social de la Companyia de les Filles de la Caritat.
Treballar en Equip. Transformar un grup en equip de treball, per Fernando Domínguez, psicòleg del Centro de Humanización de la Salud.
El reptes de la immigració avui, per Joan Soler, del Casal Claret de Vic.
-L’ocupabilitat avui, per Marta Colomer.
Disseny i redacció de projectes, per Marc Àmbit, professor de la Universitat Pompeu Fabra.

A la tarda Monsenyor Santiago Agrelo, arquebisbe de Tànger, va exposar el tema central: «Claus sobre la situació actual a la llum de l’exhortació Evangelii Gaudium«.
Al final d’aquest treball de tallers i xerrades i al vestíbul del Palau de Congressos, les diferents Càritas van exposar sota el títol de «Tastets de Projectes» un grapat de projectes que es fan arreu de les Càritas Diocesanes, per compartir i informar als voluntaris i voluntàries. El dia va acabar amb una vetllada musical i lúdica per a tots els assistents.
El dissabte 4 d’octubre van ser quatre conferències que van aportar continguts i experiències als més de 1.200 voluntaris que omplien el Palau de Congressos de Girona. Les ponències foren:
Construint espais d’esperança des de l’Evangeli, per Mn. Ramon Prat, Vicari General del Bisbat de Lleida i membre del Consell General de Càritas Espanyola.
Construint espais d’esperança, des de la motivació i l’actitud, del professor i escriptor Víctor Kuppers.
Construint espais d’esperança des de l’economia, per Arcadi Oliveres, expresident de Justícia i Pau i professor d’economia aplicada de la UAB.
Construint espais d’esperança, des de la societat, per l’actor Joan Pera.

Al migdia i a la catedral de Girona va tenir lloc l’eucaristia, presidida pel Bisbe de Girona, Mons. Francesc Pardo, que en nom dels bisbes de la Tarraconense, va adreçar un missatge de felicitació i agraïment davant del miler d’assistents. Van concelebrar els Delegats Episcopals que van acompanyar les Jornades, a més del bisbe emèrit Mons. Carles Soler.

Unes Jornades que van ser un èxit de participació i també d’organització, un reconeixement que a més d’adreçar-se a la Comissió de Voluntariat també cal adreçar a Càritas Girona que va oferir espais, recursos humans i atencions que van fer reeixides les Jornades.
També cal apuntar la presència del bisbe de Girona, Mons. Francesc Pardo a molts dels actes programats, així com del President, Mon. Jaume Pujol i del secretari de la Conferència Episcopal Tarraconense, el nostre Arquebisbe Joan-Enric Vives, que van fer-se presents al taller de treball dels directors, delegats i secretaris de les 10 Càritas Diocesanes, portant la cordial salutació de la resta de bisbes de la Tarraconense, i també els tres prelats van acompanyar i escoltar Mons. Santiago Agrelo, en la seva ponència, acompanyats per la presidenta de Càritas Catalunya, Sra. Carme Borbonès.

20220141003 09582020141003 09575120141003 10210320141003 10232020141003 102427dsc 5828-1dsc 5856dsc 5897-1dsc 5919