Nou curs de l’Escola diocesana de Formació Permanent

Dissabte dia 8 de novembre va tenir lloc la inauguració del curs 2014-2015 de l’Escola diocesana de Formació permanent d’Urgell, sota la presidència de l’Arquebisbe d’Urgell i del Director de l’Escola, el Vicari episcopal Mn. Antoni Elvira. Aquest any, després d’un primer cicle de tres cursos, l’Escola torna a oferir el cicle bàsic de formació permanent sobre Sagrada Escriptura, base filosòfica, teologia, moral i institucions de l’Església. I comença amb el Curs Bàsic I, d’introducció a l’Antic Testament, que impartirà el Llic. Mn. Ramon Sàrries.

L’Escola per primer cop oferirà a més del Cicle Bàsic, un Curs d’aprofundiment sobre «L’Espiritualitat Cristiana» que impartiran diversos professors vinculats tots a la Diòcesi d’Urgell. Aquest dia 8 ha començat amb una «introducció a l’espiritualitat» pel Llic. Mn. Josep Font.

L’Arquebisbe d’Urgell ha remarcat en la seva intervenció el valor de formar-se de forma permanent per part de tots els cristians, sigui la que sigui la seva vocació en l’Església. Tant per admirar-se de la saviesa que ens acosta a la Veritat, com per «donar raó de la nostra esperança a tots els qui ens ho demanin», segons la recomanació de l’apòstol Pere. Així mateix convé formar-se davant les qüestions més rellevants a què ha de respondre la fe, i comptar amb el fet que aquestes qüestions contínuament canvien. I encara, cal formar-se per poder estar disponibles als serveis que el Bisbe i l’Església ens puguin demanar.

L’Escola Diocesana de Formació Permanent del Bisbat d’Urgell vol formar integralment, sempre en comunió amb l’Església i comptant amb la dimensió espiritual que ha de tenir avui la formació. Per això totes les sessions que tenen lloc en dissabtes alterns comencen amb la pregària de Laudes i es clouen amb l’Eucaristia i un àpat de germanor amb col·loqui sobre temes d’actualitat eclesial. Dues hores lectives al mig, impartides amb esperit de veritable diàleg intel·lectual i pastoral, formen també el gruix de les sessions. Al llarg de l’any hi ha un recés i uns miniexercicis.

Enguany han començat 11 participants el Curs Bàsic i 23 el Curs d’aprofundiment sobre espiritualitat cristiana.

img 2070img 2063img 2074img 2087img 2097