Jornada de formació de Càritas Lleida, Solsona i Urgell

El passat divendres 21 de novembre, a l’Hostatgeria del Sant Crist de Balaguer, se celebrà la jornada anual de formació per a directius, voluntaris, responsables de projectes i personal contractat de les Càritas de Lleida, Solsona i Urgell. Una activitat més compartida i organitzada per les tres Càritas Diocesanes, i que s’aixopluguen sota el projecte «Lo taburet«

L’acollida de participants va ser a càrrec dels responsables de les tres Càritas Diocesanes, però va ser de la mà del delegat diocesà de Càritas d’Urgell, Mn. Jaume Mayoral, qui amb un to amable i distès, donà la benvinguda tot compartint un fragment de l’Evangelii Gaudium del Papa Francesc, que parla de «la bellesa dels pobres», i una pregària que recitaren tots junts i que estava agafada de la Carpeta Didàctica que ha elaborat Càritas. També Càritas Diocesana de Lleida i Solsona van fer arribar la seva cordial salutació i van manifestar la importància de saber compartir espais de formació.

Seguidament, el Pare Josep Mª Rambla, jesuïta, teòleg i especialista en espiritualitat ignasiana, va desenvolupar la seva ponència «Què ens demana Déu a Càritas avui? Criteris de discerniment« en tres grans blocs: en primer lloc va respondre a la qüestió analitzant el propi significat de la paraula «Càritas», amor, plenitud, gratuïtat, respecte i servei. A partir d’aquest plantejament, va anar insistint en la necessitat de conversió de Càritas donant patrons reals als oients, i acabà explicant la necessitat de ser, cada un de nosaltres, una gran font d’alegria en la nostra pròpia tasca a Càritas i proposant reflexionar i treballar en grup tots aquests conceptes.

Posteriorment els més de 70 assistents va reunir-se per grup per treballar, dialogar i compartir les preguntes proposades i la seva tasca a les diferents Càritas Diocesanes i Parroquials. Un moment molt fecund que va ajudar a compartir experiències, inquietuds i projectes.

La jornada finalitzà amb el tradicional dinar de germanor al propi restaurant de l’Hostatgeria del Sant Crist.

lo taburet 033lo taburet 013lo taburet 030lo taburet 031

Compartir
Firmeza cuando sea necesario; dureza nunca; dulzura y caridad siempre (Beata Ana María Janer)
d’Amic e Amat
Firmeza cuando sea necesario; dureza nunca; dulzura y caridad siempre (Beata Ana María Janer)
Queridos diocesanos,
querida iglesia de Urgell,

Hoy recordamos, con toda nuestra iglesia diocesana, la memoria litúrgica de una mujer religiosa del siglo XIX que supo captar la realidad de la sociedad y de la tierra en la que vivía. Se trata de la Beata
next arrow
previous arrow

Últimas Noticias

Agenda