Assemblea de la Fundació d’Esplais Santa Maria de Núria

La FEMN va celebrar la seva assemblea ordinària aquest dissabte 10 de gener a l’Espai Jove «El Trull» d’Alguaire. Amb la majoria dels esplais parroquials representats, així com els membres del Patronat de la Femn, també va comptar amb la presència de la Maria València, presidenta de la MCECC (Moviment de Centres d’Esplai Cristians de Catalunya).

Després de la salutació als assistents per part del president del Patronat, l’Eloi Villalta, va tenir lloc la pregària dirigida pel Consiliari de la Femn, Mn. Joan Pau Esteban, que va fer una reflexió del text evangèlic del Baptisme del Senyor. Tot seguit la Maria València va passar a informar de la propera Assemblea del MCECC el 31 de gener, amb els principals punts que es treballaran, també va explicar les properes trobades de monitors i la de joves (TrocaJove), a nivell de tota Catalunya.

Un altre punt de l’ordre del dia va ser la proposta de renovació i elecció dels vocals de representació dels centres i de les cases de colònies. Després en Jordi Teixidó, administrador, va presentar el balanç econòmic del passat any 2014 i el pressupost per aquest 2015, amb una votació per poder ratificar-los, l’assemblea va donar per unanimitat l’aprovació dels dos informes econòmics. En aquest bloc també una breu informació de les subvencions que hi ha previstes.

Presidència va fer una pinzellada dels molts actes i activitats del 2014 i les previsions i accions per aquest 2015. Altres informacions que van donar-se en la reunió, va ser la propera trobada d’infants a Tornabous, a finals de setembre; la nova estructura de Formació, així com el nou equip renovat de coordinadors. Per acabar el grup de la Fe-Femn va presentar un complert informe de l’experiència que comença a caminar de l’Ateneu de la Femn, una proposta de descoberta i experiència activa del territori, la cultura i l’espiritualitat. Des de la seva creació a finals del 2013, ha portat a terme quatre activitats, una per trimestre, que han visualitzat aquesta opció de ser un esplai dels qui eduquen en el lleure.

A les dues del migdia s’aixecava la sessió, i tot seguit hi va haver un dinar de germanor, per aquells que van poder quedar-se, on un bon àpat i una bona companyia va posar punt i final a la darrera Assemblea de la Fundació d’Esplais de Santa Maria de Núria, durant el dinar es van abordar alguns temes d’actualitat del món dels esplais i de la pastoral de joves, així com els objectius prioritaris a treballar en els propers anys.

20150110 111433 hdr