La festa de Sant Sebastià, a La Seu, Ponts i Sant Julià

La Festa de Sant Sebastià es viu amb especial intensitat a La Seu d’Urgell, on és copatró de la ciutat. L’antiga Confraria de Sant Sebastià ja va preparar una conferència a la Sala Sant Domènec per parlar sobre l’acció contra la pobresa i sensibilitzar en el valor de la solidaritat, un dels valors que van animar la creació de la germandat en els seus orígens. El dimarts, en la diada del Sant, la Comfraria ha celebrat la seva Assemblea general després de la missa solemne, que el Rector de Sant Ot oficia a la Catedral de Santa Maria d’Urgell.

Sant Sebastià a la Catedral d'Urgell - Foto: Germandat de Sant Sebastià

A Sant Julià de Lòria també és una festa molt remarcable: els escudellaires van treballar de valent tota la nit per tenir a punt el brou i la vianda de la diada el mati del dimarts dia 20, dels que es van repatir més de 3.000 racions a la Plaça de la Germandat. Mn. Pepe Chisvert, després de presidir la missa solemne de la diada a l’església parroquial, va beneir les olles abans de repartir del menjar.

Foto: ANAFoto: ANA

Els primers en celebrar la festivitat de Sant Sebastià a la diòcesi han estat però, els fidels de Ponts: el diumenge dia 18 es va celebrar el «vot de poble». Una prometença que es reviu amb una caminada i un aplec a l’església de Sant Sebastià d’Algòs (Oliola). Molts pontsicans i pontsicanes s’hi van acostar, molts d’ells a peu com marca la tradició, fins l’església romànica de Sant Sebastià. Rebuts amb un foc per a refer-se de les baixes temperatures i escalfar-se abans d’assistir a la missa, després es va beneir la coca, la xocolata i el vi dolç, i els assistents amb els cants dels goigs van passar a venerar la relíquia del sant. Com cada any s’hi van fer presents membres de la Corporació municipal pontsicana. Després a l’exterior es feu la fotografia de família, per deixar-ne record a les properes generacions, així com el sorteig de les «tires de Sant Antoni», els guanys de les quals van destinats a Càritas Parroquial.

ponts1ponts2