Reunió del Consell de Pastoral Diocesà a Balaguer

Dissabte dia 28 de febrer a la Casa d’Espiritualitat del St. Crist de Balaguer tingué lloc la reunió ordinària del Consell Pastoral Diocesà de la Diòcesi d’Urgell presidida per l’Arquebisbe Joan-Enric i pel Secretari del Consell Sr. Adolf Tugues.

La ponència central anà a càrrec del Vicari General Mn. Ignasi Navarri que introduí la 1ª de les quatre Prioritats Pastorals per a la Diòcesi que el Sr. Arquebisbe ha donat: «Una Parròquia oberta al món i servidora». Després de la ponència hi hagué un treball per grups dels Consellers amb dues preguntes que havien de respondre: 1.- quines accions concretes caldria dur a terme o intensificar per fer més missionera la nostra Església diocesana a nivell diocesà i a nivell parroquial, i 2.- Com faries per difondre més aquestes prioritats pastorals entre els agents de pastoral i a les comunitats parroquials?

Després hi hagué una posada en comú amb interessants iniciatives que l’Arquebisbe i els Vicaris recolliren. Es ressaltà la importància dels laics en el futur treball pastoral de la Diòcesi i aparegué la proposta d’un petit grup d’agents pastorals enviats pel Bisbe a cada Arxiprestat amb una missió pastoral concreta.

Els Consellers també reberen informació de les activitats per part de la Delegació de Família i Vida de la Diòcesi i donaren el seu parer positiu a la celebració d’una Jornada Diocesana el proper dia 20 de juny.

També hi hagué informació i debat, especialment sobre la darrera polèmica de la classe de religió a l’escola i sobre l’Any de la Vida Consagrada.

img 4473img 4477