Inauguració del cinquè curs de l’Escola Diocesana de Formació Permanent

El dissabte dia 26 de setembre l’Arquebisbe d’Urgell Mons. Joan-Enric Vives va inaugurar el curs 2015-2016 de l’Escola Diocesana de Formació Permanent d’Urgell, a la Casa d’Espiritualitat del Santuari del Sant Crist de Balaguer, juntament amb el Director de l’Escola i Vicari episcopal, Mn. Antoni Elvira. Van començar enguany 31 alumnes, dels quals 17 cursen el segon any del curs de formació bàsica (Nou Testament i Credo), i 14 el curs d’aprofundiment en la celebració de la fe (litúrgia) i en el compromís en el món (doctrina social de l’Església).

Amb la pregària de Laudes i uns remarques pràctiques de Mn. Antoni Elvira es va iniciar la sessió que tindrà continuïtat de forma quinzenal fins al mes de juny. Durant el matí tingueren lloc les primeres classes formatives a càrrec de Mn. Ramon Sàrries, sobre la introducció al Nou Testament, i de Mn. Pau Vidal, sobre les celebracions litúrgiques.

Abans de la celebració de l’Eucaristia l’Arquebisbe Joan-Enric dugué a terme la inauguració oficial del curs amb unes paraules als participants a l’Escola on els animà a perseverar en aquesta bonica iniciativa de la Diòcesi d’Urgell que arriba enguany al seu cinquè any, i, per tant, gaudeix ja d’una consolidació fonamentada. El Sr. Arquebisbe agraí ben significativament a Mn. Elvira, Director de l’Escola, la seva constància pel bon desenvolupament del curs i d’una forma ben especial també agraí els professors que quinzenalment participen en les sessions formatives, com Mn. Ramon Sàrries. Precisament, la necessitat de formar-se contínuament, fou subratllada per l’Arquebisbe.

L’Eucaristia a la Capella de la Casa d’espiritualitat i el dinar amb sobretaula de diàleg sobre les qüestions més importants de l’Església diocesana i universal, marcà la sessió primera del cinquè curs de l’Escola de Formació permanent.