Directors i Caps de Pastoral de les Escoles Catòliques d’Urgell es reuneixen al Bisbat

Durant el mati del 29 de novembre a la Casa del Bisbat el Sr. Arquebisbe d’Urgell es va reunir amb els Directors titulars, Directors pedagògics i Coordinadors de Pastoral de les escoles catòliques del nostre bisbat. Mons. Vives estava acompanyat del Vicari Episcopal de Pastoral Mn. Antoni Elvira i dels Delegats diocesans d’Ensenyament, Mn. Pepe Chisvert, i de Joventut, Lluís Plana.

Ha començat la trobada amb la pregària donant gràcies a Déu pel treball educatiu i pastoral de les nostres escoles. El Sr. arquebisbe ha agraït als presents un any més, la gran resposta i participació en la reunió, signe de comunió amb l’Església diocesana.

S’ha fet repàs dels reptes més importants que subratllaven les escoles catòliques, la fidelitat al carisma, la relació i la connexió amb els projectes pastorals de cada centre, les dificultats que podrien venir en temps nous en la societat i la política, etc. Va donar-se un diàleg molt enriquidor que va servir per escoltar-nos entre tots coneixent cada situació, i per a sentir-nos una gran família educativa.

El Sr. Arquebisbe ens va encoratjar a viure i celebrar l’Any de la Misericòrdia proposat pel Papa Francesc a partir del proper 8 de desembre, així com la integració en els plans pastorals del centre el tema de la família, tractat en l’últim Sínode, i l’acollida dels temes que el Papa Francesc tracta a la seva Encíclica Laudato si’.

Els equips directius s’han animat a afavorir la participació en les accions formatives i pastorals diocesanes properes: el 3er. Festival de música cristiana Canòlich Music el 20 i 21 de novembre; la IV setmana de cinema espiritual; la jornada interdiocesana adreçada als mestres i professors de religió de les 10 diòcesis amb seu a Catalunya i que aquest any organitza la Fundació d’Escoles Cristianes a Barcelona, així com les ja clàssiques Jornades de Teologia de l’agost 2016 i la Càtedra de Pensament Cristià el dissabte 2 de juliol en Sant Julià de Lòria (Andorra).