Felicitació de Nadal de la Cúria Diocesana i homenatge a Domènec Moliné Nicola

El dia 24 al migdia es va dur a terme la tradicional felicitació de les festes de Nadal de la Cúria diocesana a l’Arquebisbe d’Urgell, incloent-hi l’homenatge al Sr. Domènec Moliné Nicola, artífex de l’actual Cooperativa del Cadí i pare de Mn. Enric Moliné, historiador i molt vinculat a la diòcesi d’Urgell.

Va fer la lliçó de Laudatio sobre el perfil de Domènec Moliné el seu propi fill, que és molt poc habitual en aquest tipus d’actes, com va posar en relleu Mons. Joan-Enric Vives, Arquebisbe d’Urgell, que va presidir l’homenatge. Domènec Moliné, Director tota la seva vida de la Cooperativa Cadí, de La Seu d’Urgell, va ser un laic molt compromès amb la comarca de l’Alt Urgell i amb el seu benestar social, que va saber filtrar tots els valors de la seva educació cristiana en la seva activitat laboral, familiar i social i que va formar part, després de jubilar-se de la Cooperativa, de la gestió de la Fundació Sant Hospital per demanda del Bisbe Iglesias Navarri. Va néixer en el si d’una família de pagès a Els Arenys, i va col•laborar i dirigint la Cooperativa del Cadí de 1928 fins el 1980. El seu esperit de solidaritat i la seva honradesa el van fer molt estimat pels treballadors i cooperativistes.

Mn. Josep M. Mauri va fer la felicitació de Nadal a l’Arquebisbe i Mn. Ignasi Navarri, va fer un repàs del que ha estat l’any 2015 per a la diòcesi, acompanyant el resum amb un powerpoint amb imatges que s’hi referien, preparat per la Delegació de Mitjans de Comunicació.

A l’acte hi van assistir els membres i col•laboradors de la Cúria, familiars de Domènec Moliné, el Director i el Gerent de la Cooperativa Cadí i companys de l’Opus Dei de Mn. Moliné.