Festa i aplecs de Sant Sebastià a Urgell

La festivitat de Sant Sebastià s’ha celebrat el dimecres 20 de gener en diferents indrets a la diòcesi, especialment a La Seu d’Urgell, on és patró de la ciutat i també a Sant Julià de Lòria. A La Seu d’Urgell, s’han beneït els panets tradicional i a Sant Julià, a més després de la missa s’ha repartit la tradicional escudella d’hivern.
També s’ha celebrat a Talarn i a Vernet amb sengles aplecs. Diumenge es va celebrar l’aplec a El Gos, a Oliola.
La festa de Sant Sebastià s’ha celebrat a La Seu d’Urgell amb una Missa Solemne a la Catedral de Santa Maria en honor del sant, amb l’assistència dels membres de la Germandat de Sant Sebastià, la Junta Organitzativa i el Germà Major. S’ha fet la benedicció dels panets, a al final de la missa i tothom ha gaudit del seu pa, fins i tot les autoritats, l’alcalde, regidors de l’ajuntament i representants del Consell Comarcal.
Després s’ha dut a terme la trobada anual de la Germandat de Sant Sebastià a la sala de plens de l’Ajuntament. A la tarda, a les 18 h. hi haurà un concert en honor a Sant Sebastià a l’església de la Missió.
El dijous 21, a les 20 h, a la Missió, se celebrarà una missa pels DIFUNTS DE LA GERMANDAT.

A Sant Julià de Lòria, també s’ha celebrat amb gran assistència de fidels una missa a les 11:30 a l’església parroquial de Sant Julià. Mn. Pepe CHisvert ha fet la benedicció dels panets. Després, a la sala parroquial s’ha celebrat l’assemblea anual de la Germandat, i en acabar Mn. Pepe Chisvert s’ha desplaçat a fer la benedicció de les olles de l’escudella, que es s’ha repartit a la Plaça de la Germandat de Sant Julià.