Trobada diocesana de Vida Creixent a Puigcerdà (Cerdanya)

Divendres dia 4 de març va tenir lloc a Puigcerdà (Cerdanya) la trobada anual del Moviment diocesà d’Urgell de gent gran “Vida Creixent”.
La trobada s’inicià amb les salutacions a l’església parroquial de Santa Maria amb la presència del Sr. Arquebisbe Mons. Joan-Enric Vives, l’Il·lm. Sr. Alcalde de Puigcerdà, Sr. Albert Piñeira, el Rector de la Parròquia, Mn. Josep Grau, Mn. Manuel Pal, Consiliari diocesà del Moviment i la Sra. M. Àngels Carbonell, d’Organyà,, en representació de la Presidenta Sra. Maria Carme Ribes, que no hi va poder assistir per obligacions familiars ineludibles.
Mons. Vives a les seves paraules de benvinguda agraí la presència dels més de 140 participants i subratllà la importància d’aquest moviment cristià de gent gran que s’ajuden mútuament i que té una missió transcendental a l’hora de transmetre la fe a les generacions futures, amb esperit compromès i militant. L’Arquebisbe saludà especialment la presència dels Consiliaris i representants diocesans de Barcelona, Girona i Solsona que volgueren fer-se presents a la trobada d’Urgell.
Coincidint amb la trobada els participants van poder contemplar les recents obres del temple parroquial de Santa Maria que foren explicades pel Sr. Rector i per l’Il·lm. Sr. Alcalde, acompanyats del constructor Sr. Munt, i que s’han pogut realitzar gràcies a les aportacions de la Diputació de Girona, de l’Ajuntament de Puigcerdà i, sobretot, de la mateixa Parròquia. Aquestes obres han significat una actuació integral en el temple parroquial i estan arribant a la seva darrera fase.
Després de la salutació inicial els participants es van dirigir fins el Museu Cerdà, antiga església del convent de clausura de les Carmelites descalces, on tingué lloc l’Assemblea anual del Moviment amb la posada en comú per part dels responsables dels grups parroquials diocesans de Vida Creixent de les principals idees i activitats realitzades al llarg de l’any a la seva respectiva parròquia. A continuació, tingué lloc una conferència dictada pel Vicari episcopal per a l’acció pastoral, Mn. Antoni Elvira, nomenat missioner de la Misericòrdia pel Papa Francesc, sobre el tema “Any Jubilar de la Misericòrdia”. Mn Elvira, exposà, a partir de la paràbola del Pare misericordiós del Fill pròdig els principals trets de la misericòrdia divina i les principals fites i objectius del Papa Francesc en establir l’Any de la Misericòrdia.
A continuació a l’església parroquial tingué lloc la celebració de l’Eucaristia presidida per l’Arquebisbe que animà els participants a la trobada a viure la seva vida llarga amb alegria perquè Déu ens estima i no ens deixa mai sols. Tot glossant l’evangeli proclamat, Mons. Vives animà els integrants del moviment a deixar-se estimar per Déu i a estimar de cor els germans, que és el resum de tot l’Evangeli segons Jesucrist, i mostrà la seva satisfacció per poder presidir l’Eucaristia joiosa del moviment.
Les pregàries i les ofrenes foren dutes a terme pels responsables parroquials del moviment diocesà i al final de l’Eucaristia es cantà l’himne del Moviment: “la nostra alegria ningú no ens la prendrà”.
La trobada festiva es clogué amb un dinar de germanor al poliesportiu de Puigcerdà amenitzat amb cants amb Mn. Josep M. Solé i poesia verdagueriana recitada amb passió per Mn. Jordi Gasch.