Mort del Canonge M.I. Mn. Ramon Porredon i Escolies

El dia 30 de març, Dimecres de l’Octava de Pasqua, en no haver pogut superar un infart de miocardi i un edema pulmonar, ha mort a Lleida el Canonge de la Catedral de Sta. Maria d’Urgell, M.I. Mn. Ramon Porredon i Escolies, als 88 anys d’edat i 62 de ministeri sacerdotal. Al cel sia!

La missa exequial tindrà lloc el dijous dia 31 de març, a les 17,30 h. a l’església parroquial de St. Andreu d’Oliana, presidida per l’Arquebisbe d’Urgell.

Mn. Ramon Porredon i Escolies va néixer a Oliana, el dia 27 d’agost de 1927, i cursà els estudis de Filosofia i de Teologia al Seminari Diocesà d´Urgell. Fou ordenat de prevere el 12 de juny de 1953.

Estrenà el seu sacerdoci com a Vicari de la Parròquia de la Mare de Déu Assumpta de Bellvís i al cap d’un any, l’any 1954, fou nomenat Ecònom de St. Serni de Noves de Segre i de St. Martí de Berén, i Encarregat de Junyent i Castellàs. Al cap de dos anys se li confià també la parròquia de St. Julià de Taús.

L’any 1961 el Sr. Bisbe el nomenà Ecònom de Peramea, a l’Arxiprestat del Pallars Sobirà, i Encarregat de les Parròquies d’Ancs i Pujol, essent responsable també durant un temps de Gerri de la Sal, Baén i Cuberes.

Al cap de sis anys, l’any 1967, fou nomenat Ecònom d’Oliola i Encarregat de Seró i Tudela, fins que al 1970 torna a l’Arxiprestat de l’Alt Urgell quan se li confià ser Ecònom de la Parròquia de St. Miquel de Peramola i Encarregat de Cortiuda i Sta. Llúcia de Tragó, a les quals, s’hi afegí un any més tard, la Parròquia d’Aguilar.  Les servirà pastoralment durant 12 anys.

L’any 1982 fou enviat a Roma perquè estudiés Arxivística durant un curs a l’Escola Vaticana de Paleografia, Diplomàtica i Arxivística.

L’any 1983, en retornar de Roma, se li confien les Parròquies d’Arcavell, Argolell, Ars, Asnurri, Civís i Calbinyà a Les Valls del Valira, a les quals servirà generosament i fidelment durant 31 anys, fins que l’any 2014 es va jubilar de tot encàrrec pastoral. L’any 2015 aquestes parròquies li oferiren una agraïda celebració festiva pels seus anys de ministeri fecund i entregat.

Durant 16 anys (del 1985 fins al 2001), fou el Secretari particular del Sr. Bisbe d’Urgell, Mons. Joan Martí Alanis, servei que desenvoluparà fidelment al seu costat fins al nomenament del Sr. Bisbe Coadjutor Mons. Joan-Enric Vives, del qual fou també Secretari particular durant un any, fins que al 2002 volgué que se li acceptés la jubilació de les tasques a la Cúria.

Des del 1992 que era professor complementari del Claustre de professors del Seminari diocesà i Secretari d’estudis, així com també Bibliotecari de la Diòcesi d’Urgell. I l’any 1997 fou designat Canonge de la Santa Església Catedral de Santa Maria d’Urgell.

El dia 30 de març de 2016 s’ha adormit en la Pau del Senyor, a Lleida, quan no ha pogut sobreposar-se a un greu infart de miocardi i un edema pulmonar. Que el Senyor Ressuscitat l’aculli bondadós, i pugui viure per sempre més a la Casa del Senyor!