Presentació de la 2ª edició del Cantoral Litúrgic Bàsic dins la Trobada d’Animadors de la Litúrgia a La Seu d’Urgell

El dia 2 d’abril, a la Casa del Bisbat de La Seu d’Urgell, va tenir lloc la 8ª Trobada diocesana d’Animadors litúrgics del Bisbat d’Urgell, on hi van participar una trentena de persones i que fou presidida per l’Arquebisbe Joan-Enric i pel Delegat diocesà de Litúrgia de la Diòcesi d’Urgell, Mn. Xavier Parés. Aquesta era la primera de les dues trobades que es faran amb aquesta temàtica per tal de facilitar la participació dels interessats.

L’eix central de la trobada fou la presentació del Cantoral litúrgic bàsic dels Bisbes de Catalunya, en la seva 2ª edició augmentada i revisada, a càrrec de Mn. Joan Baburés, prevere i canonge gironí, coordinador de la Secció de Música de la Comissió Interdiocesana de Litúrgia de la Conferència Episcopal Tarraconense. Fruit de l’encàrrec aprovat al Concili Provincial Tarraconense de 1995, es publicà aquest Cantoral que ara arriba a una segona edició, i que, com diuen els Bisbes de Catalunya en la presentació, és “un punt de partida dels cants litúrgics que convé que siguin coneguts de tothom en les nostres Esglésies diocesanes”. És, doncs, un recull oficial dels cants propis o més apropiats (en català i alguns també en llatí) per a ser cantats en les celebracions de l’Eucaristia i dels altres sagraments, tenint en compte els diversos moments, temps, festes, etc.

La sessió formativa tingué una presentació més aclaridora d’aquesta segona edició i el seu valor normatiu a Catalunya, i una part més pràctica de presentació cantada dels cants més emblemàtics.