Confirmacions a Ribera de Cardós i a Àreu

El diumenge Vè de Pasqua, dia 24 d’abril, al migdia l’Arquebisbe d’Urgell va administrar el sagrament de la confirmació dins la Visita Pastoral a les Parròquies de Sta. Maria de Ribera de Cardós (Vall de Cardós) i de St. Climent d’Àreu (Alins).

A Sta. Maria de Cardós l’Arquebisbe d’Urgell administrà la confirmació a 10 joves de la Parròquia, acompanyats dels seus padrins, familiars i catequistes de confirmació. A les paraules que adreçà als confirmands en la seva homilia, Mons. Vives glossà l’Evangeli proclamat en el diumenge Vè. de Pasqua animant els joves a viure amb intensitat el sagrament que rebien ja que Déu els “con-firmava” el do de l’Esperit, i ells “con-firmaven” el sagrament del Baptisme que ja havien rebut i ara, rebien la plenitud del do de l’Esperit Sant. L’Arquebisbe animà els joves confirmands a viure la seva fe cristiana amb sinceritat i autenticitat en el món, malgrat les incomprensions que puguin experimentar en els ambients on viuran, i a escampar la bona olor de Jesucrist amb què serien crismats, arreu del món, especialment en el seu ambient d’estudi, a la família, amb els amics, etc. Mons. Vives els animà a viure el manament nou que Jesús deixa als apòstols: estimar-se uns als altres tal com Jesús ens ha estimat. En aquest sentit, convidà els joves a no conformar-se amb una vida moral de mínims, sinó a aspirar al màxim que és la fe en Déu. L’Arquebisbe posà com exemple una inscripció que havia vist en un rellotge de sol: “Jo sense sol, i tu sense fe, no som res” i exhortà els joves a cuidar i protegir la fe que havien rebut, valorant-la, participant a l’Eucaristia parroquial, pregant, confessant-se, estimant els pobres i necessitats, i seguint en tot els ensenyaments de Jesús.

En acabar l’Eucaristia els joves reberen de mans de l’Arquebisbe un Nou Testament i els joves regalaren als assistents un petit ram de flors amb una “benaurança” de l’Evangeli que havien treballat a la catequesi.

A les cinc de la tarda, l’Arquebisbe Joan-Enric va administrar el sagrament de la confirmació a 3 joves de la Parròquia de St. Climent d’Àreu. Mons. Vives va mostrar el seu agraïment al poble d’Àreu i a l’Alcalde pedani, que va rebre’l a la seva arribada a la plaça de l’Església, que va assistir massivament a la visita, i que omplia el bell temple parroquial. I volgué agrair la tasca apostòlica que Mn. Joan Dies porta a terme a totes les Parròquies de la Vall de Cardós, Alins i Farrera amb gran generositat i entrega des de fa 35 anys.

L’Arquebisbe presidí la celebració eucarística del diumenge i va recordar als confirmats com allò més important a la vida, l’essencial, és invisible als ulls: la fe, l’esperança i la caritat. Mons. Vives exhortà els fidels a no deixar-se dur per una vida fàcil i conformar-se amb les coses de la terra, com el prestigi, els diners o sobresortir en l’esport, tan sols, sinó que animà els joves i a tots, a creure en Déu, l’únic on podem posar la nostra autèntica esperança. L’Arquebisbe va explicar als joves la significació dels ritus amb què serien confirmats: la renovació de les promeses del baptisme, la imposició de les mans del Bisbe i la unció amb l’oli perfumat del Sant Crisma, el recolzament dels padrins i l’enviament com a militants de Crist. I animà els padrins i tota la comunitat cristiana a acompanyar la vida de fe dels qui rebien el sagrament de l’Esperit Sant.

Al final de l’Eucaristia Mons. Vives regalà als confirmats un exemplar del Nou Testament i després de cantar el Virolai tot el poble es féu una fotografia de família davant el temple parroquial, i a continuació compartiren una xocolatada amb coca preparada pel poble, i a la sala comunal l’Arquebisbe pogué saludar tots els feligresos que li mostraren el seu agraïment i satisfacció per aquella Visita pastoral.

Ambdues celebracions eucarístiques foren solemnitzades musicalment per Roser Gabriel i una altra jove acordionista.