Trobada de Delegats de Càritas a Madrid

Els dijous 28 i divendres 29 d’abril Càritas Espanyola va organitzar la X Trobada de Delegats Episcopals de Càritas, amb el títol “Principios transversales de la DSI en los últimos documentos del magisterio social”. En aquesta ocasió hi van participar uns 50 delegats de la majoria de Càritas Diocesanes, acompanyats pel bisbe responsable de la Conferència Episcopal Espanyola, Mons. Atilano Rodríguez, així com el Delegat Episcopal de Càritas Espanyola, Mn. Vicente Altaba, de Càritas Catalunya hi vàrem assistir els delegats de Barcelona, Lleida i Urgell.
Al llarg de la Trobada es van treballar en diferents xerrades, sessions de treball i intercanvis d’experiències, com fer visible i present la Doctrina Social de l’Església en el dia a dia de Càritas i la seva tasca d’ajudar als altres. Amb una xerrada de referència que va pronunciar Mn. Fernando García, Delegat de Càritas Burgos, a més del profund contingut que va aportar als assistents, va ser molt ric el diàleg posterior entre els delegats.
També amb un treball per grups al voltant de com fer arribar els principis de la DSI a directius, contractats i voluntaris, i també com afecten en la formació, la cura de les persones i de la identitat de Càritas. Un treball que va aportar tot un seguit d’inquietuds, propostes i necessitats a treballar des de les Càritas d’arreu del territori. El segon dia es va dedicar a parlar sobre com cuidar a les persones que estan a Càritas, els que hi són i els que hi venen en busca d’ajuda, de ser escoltats. Amb un darrer moment sobre les tasques que tenen els Delegats en el bon fer de les Càritas Diocesanes.
Les Jornades han complert el seu objectiu primordial: la trobada per conèixer millor la tasca dels Serveis Generals de Càritas, l’intercanvi d’idees, i sobretot el poder acompanyar-se, a més de conèixer-se, els diferents Delegats Episcopals de Càritas.