Viure la misericòrdia. Presentació dels vuit llibres sobre l’Any Sant de la Misericòrdia

En el marc de l’Any Sant de la Misericòrdia, convocat pel Papa Francesc, i per tal de poder aprofitar al màxim les possibilitats del Jubileu, el Consell Pontifici per a la Promoció de la Nova Evangelització ha editat uns subsidis pastorals, per a ser oferts a totes les diòcesis del món. Són vuit llibrets sobre diversos temes relacionats amb la misericòrdia.

Els bisbes de les diòcesis amb seu a Catalunya, conscients de la importància que aquests subsidis arribin als fidels de casa nostra, van encarregar al Centre de Pastoral Litúrgica de Barcelona la seva publicació en català. El dia 4 de maig, va ser presentada a Barcelona la traducció catalana dels 8 llibrets, pels autors de la traducció, a la parròquia de Santa Madrona, en un acte moderat pel President del Centre de Pastoral Litúrgica, responsable de l’edició.

El primer llibret, “Celebrar la Misericòrdia”, ha estat presentat per Maria Guarch; el segon, “Els salms de la Misericòrdia”, per M. Àngels Termes; el tercer, “Les paràboles de la Misericòrdia”, per Jaume Fontbona; el quart, “La Misericòrdia en els Pares de l’Església”, per Norbert Miracle; el cinquè, “La confessió, sagrament de la Misericòrdia”, per Jaume Fontbona; el sisè, “Sants en la Misericòrdia”, per Mercè Solé; el setè, “Els papes i la Misericòrdia”, per F. Xavier Aróztegui i el vuitè, “Les obres de Misericòrdia corporals i espirituals”, per Joan Torra. Per part seva, Eduard Sala, cap d’Acció Social de Càritas diocesana de Barcelona, ha exposat possibles camins per passar de la teoria a la pràctica, camins per viure la Misericòrdia.

L’opció pels últims, pels més necessitats, és la clau per entendre la misericòrdia de Déu; la reflexió sobre la misericòrdia està present transversalment en els Pares de l’Església i en els escrits dels papes dels s. XX i XXI; la misericòrdia de Déu ens fa reconèixer com a germans i ens empeny a viure la fraternitat com a servei; el perdó regenera el penitent a la gràcia rebuda en el baptisme; sentir-nos perdonats ens fa créixer en l’amor; la misericòrdia és el camí que uneix l’Església i el món, han estat algunes de les expressions que s’han escoltat en aquest acte de presentació dels vuit llibrets sobre l’Any Sant de la Misericòrdia.