38è Pelegrinatge diocesà d’Urgell a Lourdes

L’Hospitalitat diocesana de la Mare de Déu de Lourdes del Bisbat d’Urgell ha pelegrinat al Santuari de Lourdes, dels dies 23 al 26 de maig de 2016. Aquest ha estat el 38è. pelegrinatge de la Diòcesi d’Urgell.

Uns 700 pelegrins provinents de tots els indrets del Bisbat, hi han pres part. D’entre els participants hi havia un gran grup de 100 malalts, acompanyats d’infermeres i de camillers. El Sr. Arquebisbe Joan-Enric, acompanyat d’una dotzena de sacerdots de la diòcesi, ha presidit les principals celebracions del pelegrinatge.

Enguany, el lema pastoral del santuari de Lourdes és el de l’Any de la misericòrdia que estem celebrant, «Misericordiosos com el Pare«. Per això els pelegrins han aprofundit en el tema de la misericòrdia divina i d’esdevenir més misericordiosos com Déu mateix és misericordiós. Una misericòrdia que ja van començar a experimentar des de l’arribada amb la celebració sacramental del perdó dels pecats i que van anar aprofundint al llarg de tots els dies de pelegrinatge. El Sr. Arquebisbe, exhortà els pelegrins a viure en la misericòrdia del Pare ja que Déu és Amor i ens estima sempre. Als peus de la sagrada imatge de la Mare de Déu sota l’advocació de Lourdes, Mons. Vives animà els pelegrins a experimentar en aquest Any de la misericòrdia l’Amor de Déu Pare que ens ha donat Maria, la seva Mare, que ens aplega tots al seu voltant i a qui hem de demanar el do de l’alegria i la serenor enmig de les dificultats.

La participació a les celebracions del Santuari de Lourdes, esdevé, any rere any, un moment fort de pregària i de vivència eclesial. Els malalts i pelegrins participen amb gran devoció a l’Eucaristia i reben amb una profunda fe la benedicció amb el Santíssim Sagrament, després de la joiosa processó. Amb gran amor els fidels preguen Maria, al llarg de la processó de les torxes, amb el res del sant Rosari. La Missa Internacional, celebrada a la Basílica de St. Pius Xè, i enguany presidida per l’Arquebisbe Joan-Enric, ajudà tots els pelegrins a viure el sentit universal de l’Església Catòlica, estesa d’Orient a Occident.

Enguany tots els pelegrins, acompanyant els malalts, dugueren a terme el ritual de passar la porta santa del Santuari de Lourdes, presidits pel Bisbe i pels sacerdots. Fou un acte senzill però ple d’emoció, renovant les promeses baptismals amb què foren incorporats a Jesucrist i a la seva Església, agraint tot el que ens han ajudat en el camí de la fe, i rebent l’aigua beneïda sobre els nostres caps recordant-nos la nostra condició de batejats i de fills de Déu.

Els membres de l’Hospitalitat van tenir molt present a la pregària a Lourdes al seu Consiliari, Mn. Ignasi Navarri, Vicari General, que visqué el traspàs de la seva mare, la Sra. Dolors Benet, el dia 23 de maig, mentre es duia a terme el pelegrinatge diocesà, i que s’hi va poder incorporar el dimecres dia 25.

{youtube}bf4pQ3OQJ7s{/youtube}