Visita d’un grup d’Escolapis a La Seu d’Urgell

Dilluns dia 4 de juliol una trentena de joves de tot el món de la Congregació dels Pares Escolapis (St. Josep de Calassanç) van visitar La Seu d’Urgell acompanyats pel P. Joan Florensa, responsable del Arxiu Provincial de l’Escola Pia de Catalunya.

Al mati varen visitar l’Arxiu diocesà d’Urgell, on va treballar intensament Sant Josep de Calassanç. De la mà de l’arxiver diocesà, Mn. Benigne Marquès, reberen detallades explicacions sobre l’obra de Calassanç a La Seu. A la tarda van visitar la Catedral de Sta. Maria d’Urgell, el Claustre i el Museu diocesà, acompanyats pel Secretari general del Bisbat d’Urgell, Mn. David Codina. Al Museu diocesà, davant del recent restaurat retaule de La Pietat, van pregar a Santa Maria amb el cant de la Salve ja que St. Josep de Calassanç acudia cada dissabte juntament amb tots els preveres de la ciutat de La Seu, a encomanar-se a la Mare de Déu.

Ja fa uns anys que l’Orde de l’Escola Pia fa un curs de formació pels seus escolapis que han de fer la professió solemne. Dins d’aquesta formació duen a terme  «la Ruta Calassància», visitant els principals llocs on va estar el seu fundador, St. Josep Calassanç.