Visita a Bossòst i Confirmacions a Vielha (Vall d’Aran)

Diumenge 25 de setembre, l’Arquebisbe d’Urgell, Mons. Joan-Enric Vives, va visitar la Parròquia de la Purificació de Bossòst, on va poder celebrar l’eucaristia dominical i tenir una salutació amb tots els membres assistents i el Cor Parroquial. Van concelebrar amb ell el Rector Mn. Joseph Geethafonkalan i Mn. David Codina. Animà la Parròquia a començar el curs pastoral amb joia i esperit de sembradors, que confien totalment en el Senyor, i sobretot demanà un esforç evangelitzador als catequistes i els infants i adolescents de la Parròquia. Visita la Rectoria i dinà amb el Mossèn.

A la tarda va administrar el sagrament de la Confirmació a 29 adolescents i joves a l’església parroquial de St. Miquel de Vielha, provinents de totes les Parròquies de la Vall d’Aran. Estava acompanyat dels preveres de la Vall d’Aran, Mn. Pere Balagué, Rector i Arxiprest; Mn. Joseph Geethafonkalan; Mn. Jusèp Amiell i Mn. David Codina.

A la seva homilia l’Arquebisbe Joan-Enric animà els joves confirmands a viure la seva vida amb els ulls oberts a les necessitats dels germans, especialment els més pobres i necessitats. Glossant la paràbola del ric Epuló i el pobre Llàtzer, Mons. Vives recordà als joves com cal viure atents a les necessitats dels altres per no ser persones “tancades” que no s’adonen del que passa al món perquè estan massa centrades en si mateixes, “autoreferencials”, tal i com ens ho recorda sovint el Papa Francesc. L’Arquebisbe exhortà la comunitat cristiana a valorar justament les riqueses que poden fer que ens tanquem en una espècie de bombolla que fa que ens tornem insensibles davant el patiment dels altres. Adreçant-se especialment als joves confirmats els animà a trencar amb les pròpies bombolles de l’adolescència i la joventut: l’alcohol, la festa descontrolada, el sexe sense amor ni compromís, o un ús de les noves tecnologies que acabi tancant-los en els seus propis desitjos i virtualitat, sense prestar atenció als germans reals veïns i els necessitats. En aquest sentit Mons. Vives recordà les paraules del Papa Francesc als joves en la darrera trobada mundial de la joventut a Cracòvia animant-los a no ser “joves de sofà!” i a lluitar i treballar per un món més just i digne.

Al final de l’Eucaristia la Parròquia regalà als confirmats un Nou Testament en aranès traduït per Mn. Jusèp Amiell, i l’Arquebisbe va animar els pares i padrins a implicar-se en la tasca d’educar cristianament els joves i a ser més presents en la vida parroquial.