La Catedral de Santa Maria acull aquest dissabte a les 17:30 una pregària d’estil Taizé

La Catedral de Santa Maria d’Urgell acull aquest dissabte 8 d’octubre l’acte central de la X Trobada de Taizé de Catalunya: es tracta d’una pregària oberta a tothom qui vulgui compartir-la de la ciutat o visitant, amb vocació ecumènica i especialment pensada per joves.

A partir de les 17:30 de la tarda, la Catedral acollirà les desenes de joves que participaran en aquesta trobada que fa 10 anys que s’organitza de manera transversal entre joves i amants de les pregàries i l’estil de la Comunitat religiosa francesa de Taizé.

És el preludi per encaminar les passes cap a la pregària a Riga (Letònia), on els germans de Taizé han convocat els joves de tot el món per  pregar per la pau, una cita que es convoca pels darrers dies de l’any.

Aquesta trobada que està oberta a totes les generacions: els joves -i no tant joves- amics de Taizé, els grups faran activitats de descoberta de la ciutat medieval, de les iniciatives en economia solidària impulsades per Càrites Urgell, gimkanes per conèixer la població i la comarca, i també hi haurà tallers on es parlarà de l’encíclica Laudato Si i la seva aplicació en la nostra vida diària.

La X Trobada de Taizé-Catalunya se celebrarà en diferents indrets de la ciutat.

Començarà al Seminari Diocesà de La Seu d’Urgell, a partir de les 10 hores del matí, els participants seràn acollits amb un esmorzar i després es farà la primera pregària. En acabar, a les 11:00, es preveu fer activitats de descoberta i un taller. A les 14:00 és previst que els joves coneguin el Parc del Segre i hi dinin. A la tarda, a partir de les 15:30, hi ha previstes noves visites i tallers, i en acabar, els grups es trobaran a la Catedral, per a compartir la pregària a les 17:30 hores.

Aquesta jornada és una iniciativa del Secretariat Interdiocesà de Joventut de Catalunya i Balear i diferents grups de persones properes a la Comunitat de Taizé. Encara és possible inscriure’s a la pàgina d’informació de TaizéLaSeu 2016.

Hi ha un bon grapat de voluntaris de la ciutat, coordinats per Delegació de Joventut d’Urgell , que facilitaran l’organització de l’acollida i les activitats. L’ojectiu és donar a conéixer i aprofundir en la idiosincràsia de la gent de muntanya, les seves costums, la història de la ciutat de La Seu d’Urgell, com a element dinamitzador econòmic i social de les comarques centrals del Pirineu i explicar les iniciatives en economia sostenible, com Nougrapats, una empresa de Càritas.

La comunitat de Taizé

La comunitat ecumènica de Taizé (Borgonya) reuneix al voltant de cent germans, catòlics i de diversos orígens protestants, procedents de més de trenta països. Només pel fet d’existir, la comunitat és un signe concret de reconciliació entre cristians dividits i entre pobles separats.

Alguns germans viuen en petites fraternitats a l’Àsia, a l’Àfrica i a l’Amèrica Llatina per ser testimonis de pau. La vida de la comunitat s’estructura entorn de la pregària comuna tres cops al dia, del treball manual o intel·lectual i de l’escolta i l’acompanyament de les persones que s’hi reuneixen -majoritàriament joves- setmana rere setmana a llarg de l’any.

Influència a Catalunya

Des de fa molts anys, una llarga amistat uneix la Comunitat de Taizé i la realitat de l’Església catalana. Els anys seixanta ja hi va haver joves catalans que van freqüentar la Comunitat de Taizé, però va ser a partir dels anys vuitanta que el nombre va augmentar considerablement. A més, alguns germans catalans formen part de la comunitat.

Barcelona ha acollit en tres ocasions una trobada europea de joves, organitzada per la Comunitat de Taizé: el 1979, el 1985 i el 2000, any en què es van aplegar a Barcelona gairebé 80.000 joves acollits per les parròquies, les famílies i les comunitats religioses.