Trobada d’Escoles Catòliques presents al Bisbat d’Urgell

El dia 27 d’octubre va tenir lloc a la Casa del Bisbat la trobada anual amb representants dels titulars, directors i equips de pastoral de les Escoles de titularitat catòlica presents a la Diòcesi d’Urgell, amb Andorra. Hi van assistir totes menys dues, i la reunió va tenir un bon clima de comunió i de treball compartir. Va presidir l’Arquebisbe d’Urgell, acompanyat pel Vicari de pastoral Mn. Antoni Elvira, el Delegat diocesà d’Ensenyament Mn. Pepe Chisvert, i el Delegat diocesà de Pastoral juvenil, Sr. Lluís Plana.

Es van comentar les novetats d’aquest curs pel que fa a les Escoles, i es difongueren les informacions de les Delegacions sobre properes accions a les quals són convidades les Escoles: Canòlich Music, Setmana de cinema espiritual, Grups de joves TxT, Escola de formació permanent del Bisbat a Balaguer, entre d’altres. I l’Arquebisbe demanà l’acollida de l’Exhortació del Papa Francesc Amoris Laetitia, pel que fa a educació en l’afectivitat i la sexualitat, des d’una perspectiva positiva i cridà l’atenció de les Escoles sobre els temes d’ideologia de gènere, i l’asfíxia de l’escola de titularitat catòlica, atenent la defensa de la llibertat d’ensenyament i el respecte a les famílies i als alumnes.

Es va oferir a les Escoles el treball de les diverses Delegacions i la possibilitat de major presència i ajuda des del Bisbat pel que fa al treball amb els alumnes, els claustres i les associacions de pares i mares de les Escoles.