L’aniversari de la Coral Pontsicana acompanya el Nadal de Ponts

La Coral Pontsicana clausura aquests dies de les Festes de Nadal els actes programats del 40 aniversari que han celebrat al llarg d’aquest any. Una Coral que acompanya les principals festes i actes litúrgics de la Parròquia de Santa Maria de Ponts, i un any més s’ha fet present en el programa nadalenc de la parròquia oferint als feligresos i pontsicans el Cant de la Sibil.la, la Missa cantada del Gall i el Concert de Sant Esteve.
La Nit de Nadal i abans de la celebració de la tradicional Missa del Gall, ha ofert als fidels que han omplert l’església parroquial el Cant de la Sibil.la, interpretat per la Clara Gili de la mateixa Coral, amb una adaptació musical del director de la Pontsicana, Narcís Cercós, a partir del text i la melodia que recull l’Ordinari de la Catedral Urgel.litana de 1536. Entre els assistents, Hble. Sr. Jordi Baiget, Conseller d’Empresa i Coneixement, l’Alcalde de Ponts Il.lm. Sr. Francisco Garcia, regidores i regidors dels diferents grups municipals al Consistori, i un públic que va quedar molt agraït de la interpretació musical, l’escenografia i d’aquesta tradició que ja forma part dels actes programats per Nadal a Ponts.
La Missa del Gall també va estar solemnitzada per la Coral Pontsicana, aquesta vegada acompanyada per antics membres de la Coral que també s’han sumat als actes del 40è aniversari, amb la interpretació de la “Missa Pontificalis” de Perosi. L’Eucaristia va estar presidida pel Rector Mn. Jaume Mayoral, que va recordar en la seva homilia la necessitat de viure i compartir un veritable Nadal, centrat en Déu i en els altres, especialment els més desemparats i fràgils com el mateix Nen Jesús, amb una reivindicació pels joves que busquen el seu lloc en la societat i que troben moltes dificultats per fer-ho. Acabada la Missa i com marca la tradició les famílies i els fidels van a prendre xocolata desfeta i coca per fer front a la freda i emboirada nit, un temps típic d’aquest dies de les festes nadalenques i del desembre del Mig Segre.
Dilluns 26 de desembre festivitat de Sant Esteve i com a clausura oficial dels actes de l’efemèride de la Pontsicana, un esplèndid concert a l’església parroquial. Uns 40 cantaries han interpretat nadales tradicionals catalanes, així com altres d’arreu del món, no hi ha faltat algunes peces nadalenques més modernes, durant una hora llarga els molts assistents que omplien l’església han gaudit del concert. Al final i després dels agraïments per part del President de la Coral Pontsicana, Xavier Benítez, s’han donat per clausurats els actes dels 40 anys de l’entitat musical pontsicana.
No Valid Folder Selected