Reunió ordinària dels Arxiprestos d’Urgell

El dia 27 de febrer a la tarda va tenir lloc a la Casa d’espiritualitat del Sant Crist de Balaguer la reunió ordinària dels Arxiprestos de la Diòcesi que va presidir l’Arquebisbe d’Urgell Joan-Enric Vives.

Els Arxiprestos van rebre informació per part de l’Arquebisbe dels principals esdeveniments diocesans, especialment, la recent obertura a la seu de la Congregació per a les Causes dels Sants, de la fase romana de la Causa de Beatificació per martiri dels servents de Déu Mn. Josep Moles i 74 preveres diocesans i del laic Lluís Trilla.

A continuació els Arxiprestos van tractar en profunditat el tema de la formació dels laics que podrien presidir celebracions de la paraula en espera de prevere a les nostres parròquies i van acordar que el dissabte 6 de maig, a la Casa d’espiritualitat del Sant Crist de Balaguer, tindria lloc la primera reunió formativa d’aquest grup que haurà d’aprofundir en la formació i acompanyament d’aquests laics.

També es va informar els Arxiprestos sobre Missal i els nous llibres litúrgics en llengua castellana que entraran en vigor a partir del primer diumenge de Quaresma, dia 5 de març i Mn. David Codina va informar-los sobre la trobada interdiocesana de pastoral familiar que tindrà lloc a la Basílica de la Sagrada Família de Barcelona el proper diumenge 26 de març a la tarda.