Funció principal de la Hermandad de la Soledad de Sevilla

Diumenge dia 5 març, primer de la Quaresma, l’Arquebisbe Joan-Enric Vives va presidir la Funció principal que culminava el Quinari predicat per Mons. Luis Okulik, a la Hermandad Sacramental de María Santíssima en la seva Soledat, a la seva seu de la Parròquia de san Lorenzo de Sevilla i de la qual és germà. El dia anterior dissabte dia 4 havia presidit l’Eucaristia del darrer dia del Quinari de la Soledad, amb la solemne Processó eucarística, i en acabar va visitar la veïna Hermandad de Jesús del Gran Poder on va poder pregar i besar les mans de l’estimada imatge de María Santísima del Mayor Dolor i Tormento, i on posteriorment l’Hermano Mayor Félix Ríos i la Junta de la Hermandad el van obsequiar amb un vi d’honor i la compartició amb molt germans de la Hermandad.

El dia 5, a la seva arribada al temple de S. Lorenzo, va ser rebut per l’Hermano Mayor de la Hermandad de la Soledad Sr. José Ramón Pineda Llorca i la Junta de la Hermandad, així com pel Rector i Consiliari Rv. Francisco de los Reyes, i una gran multitud de germans de la Hermandad i fidels. Posteriorment va presidir la solemne celebració eucarística dins la qual tots els presents feren protestació de la seva fe catòlica, de forma ben personal, segons la secular tradició. Va dirigir la seva predicació a l’homilia basant-se en la Quaresma com a gran oportunitat de conversió a Déu, essencial en la nostra vida, i demanant a la Mare Santíssima en la seva Soledat “que ens posi amb el seu Fill”, segons la bella pregària de St. Ignasi, i que aprenguem a creure a pesar de la nostra petita i pobra fe. Així mateix va glossar el Missatge del papa Francesc per a la Quaresma 2017, amb la insistència sobre que “la Paraula és un do i l’altre és un do”, remarcant l’amor a la Paraula de Déu, ja que “no sols de pa viu l’home sinó de tota paraula que surt de la boca de Déu”, i que la nostra conversió serà veritable si realment som acollidors de l’altre, veient-lo sempre com un germà a qui no podem abandonar ni tancar-li la porta del nostre cor. Finalment va animar els presents a “protestar” de forma pública la fe catòlica revivint el nostre baptisme, i fent camí quaresmal cap a la Pasqua, quan renovarem el do de la gràcia baptismal. Al Sr. Arquebisbe d’Urgell li fou ofert de portar el bàcul del beat Marcel Cardenal Spínola, arquebisbe de Sevilla, que fou gran devot i promotor de la Soledat i rector de la Parròquia de S. Lorenzo.

La festa va continuar amb un dinar de germanor, on joves i grans, membres de la Junta de la Hermandad, Hermano Mayor i altres germans van prendre la paraula per estimular-se a viure les grans dimensions de la Hermandad: amor a Maria i per Ella al Senyor que dóna la vida per la  nostra salvació, amor a l’Eucaristia, entrega als malalts, bossa de caritat, catequesi i especial atenció als infants i als joves, a les famílies, tot viscut des d’un sincer amor a l’Església.