Missa Crismal a la Catedral d’Urgell i trobada diocesana dels preveres i diaques

La Missa Crismal ha marcat la celebració del Dilluns Sant a la diòcesi d’Urgell el dia 10 d’abril. A la Catedral de Santa Maria s’ha celebrat l’Eucaristia amb la participació dels sacerdots i els diaques de la diòcesi, presidida per L’Arquebisbe d’Urgell, Mons. Joan-Enric Vives i pel Pare Abat de Poblet, Octavi Vilà, que ha estat el ponent en la Jornada Sacerdotal. Tots els sacerdots de la Diòcesi han fet la renovació de les seves Promeses Sacerdotals i s’ha dut a terme la consagració del Crisma i els Olis Sants que es fan servir des de la Pasqua i durant tot l’any litúrgic: el Crisma, l’oli dels malalts i l’oli dels catecúmens. A l’Eucaristia s’ha pregat pels preveres traspassats des de la darrera Pasqua i s’ha felicitat els qui compleixen les seves noces d’or sacerdotals, Mn. Josep M. Aresté i Mn. Jaume Soy.

La Jornada Sacerdotal ha comencat a dos quarts d’onze del mati, amb la celebració de l’acte acadèmic a la sala d’actes del Seminari Diocesà. Mons. Vives ha donat la benvinguda als sacerdots i ha informat de diverses qüestions diocesanes i de les que atenyen la vida sacerdotal. Després ha introduït el ponent, el cistercenc P. Octavi Vilà, Abat de Poblet, que ha tractat de l’”Espiritualitat litúrgica del sacerdot”.

A la seva intervenció ha fet referència a l’homilia del Sant Pare Francesc en la Missa Crismal de l’any passat, en què va reflexionar sobre “com a sacerdots, ens identifiquem amb aquest poble descartat, al que el Senyor salva i recordem que hi ha una multitud incomptable de persones pobres, ignorants i presoneres que es troben en aquesta situació perquè uns altres els oprimeixen. També recordem que cadascun de nosaltres coneix en quina mesura estem cecs de la bella llum de la fe, no per no tenir a mà l’evangeli, sinò per excés de teologies complicades”. El P. Vilà ha fet una llarga i intensa reflexió, assenyalant que el “sacerdoci de Crist és el fonament de l’espiritualitat del sacerdoci ministerial, perquè ve de la seva humilitat, de la no autoglorificació de Crist”, citant a Vanhoye. Parlant de l’Església de Crist i de l’Església d’homes en el món; del sacerdoci comú i del sacerdoci miniterial, diferenciant-los i assenyalant que dues formes sacerdotals que estan a nivells diferents (“la clau del sacerdoci ministerial està en l’atuació in persona Christi, el  sacerdoci ministerial per la potestat sagrada de què és dotat, forma i regeix el poble sacerdotal, celebra el sacrifici eucarístic en la persona de Crist i l’ofereix a Déu en nom de tot el poble”); parlant de la litúrgia i el sacerdoci; la litúrgia sacramental; l’Eucaristía com el primer sagrament, i posant un exemple concret d’epiritualitat litúrgica en la Pregària eucarística IV. També ha tractat de la pràctica de l’espiritualitat litúrgica en els sagraments de guarició i conversió; la crisi del sagrament de la penitència; la Paraula com a font de tota espiritualitat, de la Lectio Divina com una aproximació a la veu de Deu que ens parla i de la Paraula celebrada que és l’Homilia. Ha acabat amb una reflexió a l’entorn del Triduum Pasqual. “un moment oportú i escaient per fer realitat la misericòrdia que mou el misteri de la redempció com la seva raó profunda mitjançant la bellesa i la riquesa de la litúrgia que recorda i rememora la passió, mort i ressurecció de Crist”.

Missa Crismal

L’Eucaristía a la Catedral de Santa Maria s’ha celebrat a les 12:30, presidida per L’Arquebisbe d’Urgell, Mons. Joan-Enric Vives aompanyat pel Pare Abat de Poblet, Octavi Vilà. Tots els sacerdots han fet la renovació de les seves Promeses Sacerdotals i s’ha dut a terme la consagració dels Olis Sants que es fan servir durant tota la Pasqua i durant tot l’any litúrgic: el Crisma, l’oli dels malalts i l’oli dels catecúmens. A la seva homilía, Mons. Vives ha fet referència en començar, al títol cristològic de l’Apocalipsi, Jescurist és “el Testimoni fidel”, que Jesús va voler que fos compartit pels seus apòstols, amb els seus sacerdots i d’alguna manera amb tot el poble fidel: tots hem de ser un poble testimoni de la veritat: jo per això he vingut, he vingut per ser testimoni de la Veritat”.

A l’Eucaristia s’ha pregat pels quatre preveres traspassats des de la darrera Pasqua i s’ha felicitat els qui compleixen les seves noces d’or sacerdotals, Mn. Josep M. Aresté i Mn. Jaume Soy. Un àpat de germanor a la Residència Sda. Família de La Seu amb parlaments dels dos homenatjats ha clos aauesta bella jornada de fraternitat sacerdotal.

{youtube}MRE8zMH-BwI{/youtube}