Inici del 39è pelegrinatge diocesà a Lourdes

Els pelegrins d’Urgell en el 39è Pelegrinatge Diocesà a Lourdes van arribar ahir, dilluns 29 de maig, a quarts de sis de la tarda a Notre Dame de Lourdes, on van ser acollits. Després, els malalts i personal sanitari que els donaven suport, els acompanyants, els sacerdots i Mons. Joan-Enric Vives van compartir la primera celebració  a les vuit del vespre. L’Acte Penitencial es va celebrar a l’Església de Sta. Bernadeta, i va ser presidit per l’Arquebisbe d’Urgell, acompanyat per Mn. Ignasi Navarri, consiliari de l’Hospitalitat de Lourdes i per d’altres sacerdots que participen en el pelegrinatge.

El dimarts, dia 30 de maig, els pelegrins han assistit a la Santa Missa a la Gruta de les aparicions a primera hora del matí i amb els malalts s’ha fet el pas per la Gruta. Els pelegrins també han pogut fer el Via Crucis per la muntanya. A la tarda, a les cinc, es portarà a terme la processó i l’Adoració Eucarística, i la benedicció dels malalts, a la Basílica de St. Pius Xè. I a la nit, el res del Sant Rosari i la Processó de les Torxes posarà el punt final als actes del dia.