Trobada transfronterera dels preveres de Cerdanya a St. Martí del Canigó

Un any més el dia 8 de juny va tenir lloc la trobada transfronterera dels preveres de la Cerdanya del Bisbat d’Urgell i del Bisbat de Perpinyà-Elna. Enguany l’ encontre va ser a l’abadia de Sant Martí del Canigó. Reunits a la plaça de l’església de Castell van pujar caminant a l’abadia confiada l’any1988 pel Bisbe de Perpinyà-Elna a la comunitat de les Benaurances nascuda sota la renovació carismàtica i que desitja ser per al món un instrument per a una nova efusió de l’Esperit Sant. Actualment aquesta comunitat la formen 14 membres, sacerdots, consagrats i laïcs. En arribar, els sacerdots han pogut participar d’una visita molt completa a la històrica, bella i centenària abadia que cada any visiten unes 30.000 persones.

Resada la pregària de sexta, tots junts, els membres de la comunitat de les benaurances i els sacerdots presents, han compartit un dinar ple de fraternitat sota el cel blau i l’esplendorosa natura. Després del dinar ha continuat la visita pels exteriors de la supèrbia abadia, com cantava el gran poeta Mn.Cinto Verdaguer, tot contemplant la visió corprenedora del conjunt abacial i la vall del Vernet.

Aquesta tradicional trobada agermana més els preveres que atenen els fidels d’aquestes contrades. El mateix Hospital transfronterer de Puigcerdà és ja una realitat d’atenció interdiocesana als malalts d’ambdòs països.