1ª Reunió de la Delegació de Pastoral de la família i la vida

El dia 12 d’octubre es va reunir la Delegació de Pastoral de la família i la vida a la Casa del Bisbat de La Seu d’Urgell, presidida pels Delegats Mn. Josep Montoya i Conxita Salvadó. Van preocupar-se preferentment per estructurar un programa marc diocesà per a la preparació de parelles per a casar-se, potenciar petits grups de matrimonis a diversos llocs del bisbat i donar via a un gabinet d’ajuda a les famílies necessitades com a prioritats immediates de la delegació. Aquesta ha estat la primera reunió d’aquest curs.

Després de la pregària inicial i d’agrair el treball realitzat als darrers anys pel fins ara delegat de Família i Vida, Mn. Joan Antoni Mateo i la resta de col·laboradors, els nous Delegats han exposat les línies d’acció de la pastoral familiar diocesana, que passen per oferir una pastoral evangelitzadora que ajudi les famílies a trobar-se, compartir, formar-se i esdevenir un veritable capital social i per una coordinació amb les delegacions de joventut i catequesi i una col·laboració amb Caritas i les escoles cristianes.

Respecte a la formació prematrimonial, l’equip treballa per oferir a les parelles 4 jornades de diàleg, testimoni i convivència basades en el programa dels Centres per a la Preparació per al Matrimoni, que tracten sobre psicologia de la parella, amor, sexualitat, fills, dimensió social de la família, fe i el sagrament del matrimoni.  Al final de la trobada s’hi va fer poder fer present el Sr. Arquebisbe que va interessar-se pel treball realitzat i va animar els membres a continuar seguint les directrius que el Papa Francesc exposa a la seva exhortació postsinodal Amoris Laetitia.