L’Escola Diocesana de Formació Permanent inicia el curs 2017-2018

L’Escola Diocesana de Formació Permanent (EDFP) ha iniciat les classes del curs 2017-2018, a la Casa d’Espiritualitat del Sant Crist de Balaguer, el dissabte 14 d’octubre en els dos nivells: en el Curs Bàsic d’Introducció a l’Antic Testament i en el Curs d’Aprofundiment sobre el Llibre dels Salms i l’Evangeli de Marc.

Ha presidit l’acte d’inauguració l’Arquebisbe d’Urgell, Mons. Joan-Enric Vives, que ha estat acompanyat del Vicari de Pastoral i Director de l’EDFP, Mn. Antoni Elvira. En les seves paraules als assistents, Mons. Vives ha posat en relleu la comunió diocesana entre els participants i la riquesa que representa la formació per a les persones en la seva vida. Ha transmès als assistents el valor d’acostar-se a les Sagrades Escriptures amb humilitat. Aquest ha de ser un dels elements importants quan comencem una obra de formació cristiana de la pròpia fe. “Aquí venim a demanar a Déu que ens vulgui mostrar qui es Éll».

Mons. Vives ha parlat també d’estimar el que signifiquen els cursos d’enguany: aprofundiment en l’Escriptura, i en els Llibres dels Salms i l’Evangeli de Marc.

Ha assenyalant que «la teologia s’ha de fer de genolls. Què vol dir això? Que interiorment, almenys, t’has de prostrar i has de demanar la Llum. Has de demanar humilment permís per entrar a la revelació de Déu, i fer-ho des de l’oració».

L’Escola Diocesana de Formació Permanent del Bisbat aplega cada quinze dies i a la Casa d’Espiritualitat del St. Crist de Balaguer una quarentena de participants en els dos cursos que s’ofereixen. Enguany el curs bàsic, dedicat a la introducció a l’Antic Testament serà conduit per Mn. Ramon Sàrries, biblista, i inclourà dos recessos: el de l’Advent i el de Pasqua. El curs d’aprofundiment serà impartit per la Gna. Trinitat Cabrero, jerònima, en la part que fa referència al Llibre dels Salms i per Mn. Antoni Baldomà diaca, pel que fa a l’estudi de l’Evangeli de Marc.

El curs ha començat amb l’acolliment dels participants i la pregària de Laudes a les 10 h del matí, i en acabar les conferències avui i els altres dies es durà a terme la celebració de l’Eucaristia a la Capella del Centre d’Espiritualitat del St. Crist de Balaguer.