Celebració de Nadal al centre penitenciari de La Comella (Andorra)

Dimecres 20 de desembre l’Arquebisbe d’Urgell i Copríncep d’Andorra, Mons. Joan-Enric Vives, va presidir una celebració anticipada del Nadal del Senyor al Centre Penitenciari La Comella d’Andorra la Vella. Estigué acompanyat per Arxiprest de les Valls d’Andorra, Mn. Ramon Sàrries, Delegat diocesà de pastoral penitenciària, i per Mn. David Codina.

A la seva arribada a la presó fou rebut pel Director del centre penitenciari, Sr. Francesc Tarroch i el Subdirector, Sr. Ismael Hernando. L’Arquebisbe mantingué una entrevista personal amb ells, interessant-se per la situació actual dels presos interns, els funcionaris i el Centre Penitenciari. Actualment el centre penitenciari d’Andorra compta amb 43 reclusos. La majoria dels interns són homes. El Copríncep animà el Director del centre a treballar perquè els interns puguin dur a terme activitats que afavoreixin la seva formació i la seva reinserció al món laboral i la seva socialització, i a garantir el respecte i la dignitat de totes les persones que han vist privada la seva llibertat.
A continuació tingué lloc la Celebració de l’Eucaristia nadalenca que comptà amb l’acompanyament musical dels joves del Col·legi Janer i del Col·legi Sant Ermengol i amb la presència de diversos professors.
Mons. Vives en la seva homilia exhortà els interns a acollir amb cor obert i disponible el pròxim Nadal del Senyor que s’acosta amb el naixement del Fill de Déu fet home a Betlem i que porta esperança i pau a tota la humanitat i que, amb el seu naixement, penetra totes les barreres i murs per portar la salvació a tota persona humana. L’Arquebisbe proclamà que el naixement de Jesús fa que tota persona humana sigui revestida d’una gran dignitat que res ni ningú, per més privat de llibertat o errors que hagi pogut cometre a la seva vida, pot eliminar. Finalment animà els interns a proclamar el missatge de Nadal i saber felicitar els altres companys del centre penitenciari i les pròpies famílies que els troben a faltar tant aquests dies, ja que l’amor de Déu tot ho pot.

En acabar, cada intern rebé l’obsequi de Càritas Andorrana i un comentari a l’Evangeli de cada dia, i pogué mantenir una breu trobada personal amb tots els reclusos que manifestaren a l’Arquebisbe el seu agraïment i inquietuds.
Posteriorment tingué lloc una petita explicació didàctica per als joves que havien assistit a la celebració eucarística sobre el Centre i la vida ordinària del dia dia. El copríncep episcopal volgué agrair en nom de tot el País el treball acurat i digne de tots els funcionaris i membres del Cos Penitenciari d’Andorra en l’exercici de la seva funció i els animà que la privació de la llibertat de tota persona estigui sempre encaminada a la seva reinserció a la societat amb una justícia restauradora i que sempre tingui en compte els drets fonamentals de les persones.