Celebració de la Candelera a la Diòcesi

Divendres 2 de febrer a tota la Diòcesi d’Urgell es va celebrar la Festa de la Presentació de Jesús al Temple, coneguda popularment amb el nom de la Candelera, celebrant la Jornada de la Vida Consagrada. El lema per aquesta Jornada Mundial de la Vida Consagrada és “La Vida Consagrada, trobada amb l’Amor de Déu”.

A la Catedral de Sta. Maria d’Urgell l’Eucaristia fou presidida pel Vicari General i Rector, Mn. Ignasi Navarri, i hi prengueren part activament els membres del Moviment diocesà Vida Creixent així com també el gremi dels treballadors del ram elèctric amb una bona representació de l’empresa local PEUSA, per honorar la seva Patrona, Mare de Déu de la Llum.

A la seva homilia Mn. Ignasi va presentar les festes litúrgiques de Nadal, Epifania i la Presentació del Senyor com un tríptic litúrgic ben connectat. Celebrar la festa de la Presentació del Senyor al temple és celebrar la festa de l’encontre de Jesús, acompanyat de Josep i Maria, amb el seu poble, representant pels ancians Simeó i Anna. Mn. Navarri va demanar que així com Josep i Maria acompanyen a Jesús al temple “complint tot el prescrit per la Llei i els profetes” així també els matrimonis d’avui iniciïn la vida cristina dels seus fills en l’Església. També va subratllar com posar Jesús al centre de les nostres vides fa sempre possible el trobament tal com el van trobar els dos ancians Simeó i Anna i va exhortar els fidels al necessari trobament entre les diverses generacions, joves i ancians, en els nostres dies. Mn. Navarri va recordar com aquell dia 2 de febrer el moviment apostòlic “Vida Creixent” celebrava també el seu dia i la seva importància en l’acompanyar espiritualment la vellesa. Finalment, Mn. Navarri va destacar com l’Església s’alegrava en la Jornada de la Vida Consagrada, que forma part constitutivament de la vida de l’Església. Els consagrats, a través del seu propi carisma i de la vivència dels consells evangèlics, donen testimoni en el nostre món del Senyor. I va demanar als fidels resar perquè no manquin mai santes i abundants vocacions a la vida consagrada. Amb els vots de pobresa, castedat i obediència, els consagrats, són un signe de Déu davant del consumisme, erotisme i relativisme imperants en el nostre món.

A Ponts també es va celebrar la festa de la Presentació del Senyor, coneguda popularment com la candelera. Al migdia i a l’església parroquial de Santa Maria es va celebrar l’Eucaristia, on s’hi va fer present la gent gran, especialment del Casal de Ponts i de la Residència d’Avis, i altres fidels. A l’inici de la celebració es van beneir les candeles que portaven els fidels. La missa fou concelebrada per Mn. Bonifaci Fortuny, Mn. Josep Sauter i Mn. Jaume Mayoral, acompanyats amb els cants de la coral de la gent gran de Ponts “L’Amistat” que dirigeix Mn. Sauter. S’hi van fer presents l’Alcaldessa de Ponts, Il·lm. Sra. Alba Basomba, i la Regidora de Serveis Socials, Salut i Gent Gran, Sra. Trini Ruiz, també el Sr. Miquel Llaudet, President de l’Associació de Pensionistes i Jubilats de Ponts i comarca, i com no molta gent gran que va voler celebrar la seva festa, la festa de la Gent Gran.

A l’homilia es va subratllar la importància dels més grans del poble en la tasca de ser “llum” per als altres, amb la seva vida i el seu exemple, tot destacant la importància que tenen en l’Església i han de tenir també en la societat, com diu el Papa Francesc. Es va recordar als difunts del darrer any i al final de la celebració es va llegir un fragment del text del Sr. Arquebisbe que ha publicat el Full Dominical amb el títol de “Estimem els ancians i els malalts” (FD. 28 de gener) i que recull una proposta de benaurances pels ancians i malalts.

A l’acabar la missa es va tancar el llum que ha il·luminat tots aquests dies de Nadal el Naixement de l’església, com marca la tradició i es feu una fotografia de família amb la majoria dels assistents.