Urgell participa en l’Assemblea de Càritas

Dimecres dia 21 de març va tenir lloc a Barcelona, a la seu de la C.E. Tarraconense, l’Assemblea de Càritas Catalunya presidida per Mons. Joan Josep Omella, bisbe delegat de Càritas, i el president Sr. Francesc Roig, amb els equips directius de les 10 Càritas amb seu a Catalunya. De Càritas Diocesana d’Urgell hi van assistir el seu director, Sr. Josep Casanova i el delegat episcopal, Mn. Jaume Mayoral.

Després de la salutació i la pregària del Sr. Cardenal Omella i aprovada l’Acta de la darrera reunió, el President va passar a informar de tot un seguit de temes referents a Càritas. Cal destacar la nova estructuració de Comissions i Grups de treball, que ara quedaran en 7 àmbits o àrees:

1. Comissió d’Acció Social
2. Comissió d’Acollida, acompanyament i necessitats bàsiques
3. Comissió de Comunicació
4. Comissió d’Economia
5. Comissió de Migració
6. Comissió d’Inserció Sociolaboral
7. Comissió de Formació i Voluntariat

També hi va haver una estona per a informar de la 4ª Trobada de Càritas Catalunya que tindrà lloc a Lleida el dissabte 14 d’abril, amb el lema “El teu compromís millora el món”. Una informació detallada de la Comissió de Formació i Voluntariat i la Càritas acollidora, que és Càritas Diocesana de Lleida. Tot recalcant la necessitat d’aquestes trobades que ajuden a transformar, des del compromís, la nostra Església i la nostra societat.

Seguint l’ordre del dia es van presentar els comptes de l’exercici 2017, així com el pressupost per a aquest any, que van ser aprovats per unanimitat dels membres de l’Assemblea. Uns comptes que visualitzen la tasca que fa Càritas Catalunya i les Càrites Diocesanes arreu del territori per tal d’ajudar els més vulnerables i exclosos de la societat. També es va tenir un torn d’informació dels 7 àmbits de treball de Càritas Catalunya -abans enunciats-, on es van detallar la tasca que s’està fent, així com altres informacions.

El calendari del procés de reflexió sobre les línies estratègiques de Càritas Catalunya per als propers 2018-2020, va ocupar la darrera part de la trobada. Cal destacar la propera jornada de reflexió i treball que tindrà lloc al Seminari de Barcelona, el proper 4 d’abril, amb l’assistència d’equips directius i tècnics, serà tota una diada de treball, reflexió i aprofundiment de les línies estratègiques. A les 2,30 de la tarda i amb una pregària es va posar punt i final a l’Assemblea General ordinària de Càritas Catalunya.