Confirmacions a Butsènit d’Urgell i a Montgai

Diumenge dia 8 d’abril, Diumenge segon de Pasqua o de la Divina Misericòrdia, l’Arquebisbe d’Urgell, Mons. Joan-Enric Vives, va administrar el sagrament de la confirmació a les Parròquies de Butsènit d’Urgell i Montgai que són servides pastoralment pel Rector Mn. Ramon Solé i Janer.
A la Parròquia de la Mare de Déu Assumpta de Butsènit d’Urgell, Mons. Vives fou rebut per l’Il·lm. Sr. Alcalde de Montgai, Sr. Jaume Gilabert i Torruella i per l’Alcaldessa Pedània de Butsènit d’Urgell, Sra. Isabel Planas i el Rector, Mn. Ramon Solé. Les Autoritats explicaren a l’Arquebisbe les darreres obres de millora i restauració de l’interior de l’església de Butsènit que han tret a la llum un conjunt de pintures murals barroques del segle XVIII. Es tracta d’un programa decoratiu que presenta una fase original datada el 1761, poc temps després de la construcció de l’església que és del 1748. Destaquen especialment la decoració ornamental de les capelles laterals i del presbiteri, on apareixen retaules pintats. D’altra banda, també és molt singular la pintura que es localitza al sostre de la volta de la nau de l’església.

Tot seguit tingué lloc la celebració de l’Eucaristia dominical on dos germans bessons fills del poble reberen el sagrament de la Confirmació acompanyats dels seus familiars i dels veïns del poble. A la seva homilia l’Arquebisbe Joan-Enric glossà l’Evangeli proclamat en aquell diumenge (Jo 20,19-31) on s’esqueia la celebració del Diumenge de la Divina Misericòrdia. Mons. Vives felicità els joves confirmands per la decisió que havien pres de rebre el sagrament del do de l’Esperit Sant i els exhortà a continuar sempre aquesta relació personal d’amistat amb Jesús Ressuscitat participant de l’Eucaristia dominical i de la vida parroquial. Exhortà els joves confirmands a valorar les persones per allò que són profundament, més enllà de la seva formació o graus acadèmics i els animà a sentir sempre a prop seu l’acompanyament de la Divina Misericòrdia de Déu que mai no els deixarà.

Acabada la celebració eucarística els joves reberen un Nou Testament de mans del Sr. Arquebisbe que els recordà com podia ser un “llibre perillós” ja que per aquest llibre moltes persones encara avui són perseguides pel sol fet de ser cristianes i, sobretot perquè podia transformar la vida dels qui el llegien, si es deixaven amarar per la Paraula de Déu.

A continuació l’Arquebisbe acompanyat del Rector, Mn. Ramon Solé, i de les Autoritats es dirigí a la Parròquia de la Mare de Déu Assumpta de Montgai on va celebra-hi l’Eucaristia dominical i va administrar el sagrament de la Confirmació a 9 joves fills del poble. L’Arquebisbe animà els joves confirmands a viure sense por ja que és el més contrari a la fe i els exhortà a rebre la Pau del Crist Ressuscitat i a ser homes i dones de pau que la saben portar als altres, recordant el missatge que hi ha escrit a la porta de sortida del temple parroquial de Montgai “germans, aneu-vos-en en pau!” i que anima a set Església que surt a dur la Pau rebuda a tothom. Va animar els joves a viure amb joia i esperança i fe, i a ser persones que sàpiguen no deixar-se arrossegar pel corrent de la moda i lluitar “contra-corrent” per tal de tenir unes pròpies idees i criteris i no renunciar mai a les seves pròpies arrels cristianes. Els explicà amb una bella catequesi els signes sacramentals que rebrien per la imposició de les mans del Bisbe, la pregària en silenci sobre ells, la unció amb el Sant Crisma i la donació de la pau. I finalment els animà a ser joves compromesos en la parròquia, amb el país, amb la família i amb el poble.
Al final de la celebració Mons. Vives regalà als joves un Nou Testament i tots junts es feren una bonica fotografia de record.
A continuació Mons. Vives, acompanyat de l’Il·lm. Sr. Alcalde de Montgai i per la jove escriptora Sílvia Colomer, visità l’espai de creació artística conegut com “Lo Carreró”, un passatge del centre històric del municipi que uneix els carrers Domènec Cardenal i la de l’Església. Aquest espai compta amb diversos murals de la jove lleidatana Lily Brik. Lo Carreró està envoltat per les restes d’un conjunt de tretze immobles. Alguns d’aquests edificis s’han recuperat i entre els elements destacats que es mantenen hi ha cellers que es van construir aprofitant les parades de la roca i cisternes d’aigua. El Sr. Arquebisbe signà en el llibre d’honor d’aquest espai cultural i l’escriptora Sílvia Colomer li féu lliurament de l’obra de novel·la de ficció que acaba de publicar fonamentada en aquest espai de Montgai.
La joiosa visita a Montgai culminà amb la visita a “Cal Sagristà” de Montgai on l’Arquebisbe Joan-Enric portà la comunió a la Padrina de la casa de més de 90 anys.