XI Trobada de Delegats episcopals de Càritas a Madrid

Els dies 3 i 4 de maig va tenir lloc a Madrid la 11ª Trobada  de Delegats episcopals de Càritas per aprofundir sobre la temàtica de “La Jornada Mundial dels Pobres. Experiències i propostes”. Amb la presència d’un gran nombre de Delegats episcopals de les diferents Càritas Diocesanes d’Espanya, entre els quals el delegat de Càritas Urgell, Mn. Jaume Mayoral. La Trobada va estar presidida per Mons. Jesús Fernández, bisbe auxiliar de Santiago de Compostel·la i bisbe delegat per a Càritas espanyola, així com el President de Càritas espanyola Sr. Manuel Bretón i el delegat episcopal Rev. Vicente Altaba.

Durant la Trobada es van presentar diferents experiències dels Bisbats dutes a terme en la darrera Jornada Mundial dels Pobres. També una ponència del Rev. Juan Antonio Plaza amb el títol de “Claves teológicas y pastorales de la Jornada Mundial de los Pobres”, amb un posterior diàleg entre tots els assistents. També el treball per grups va permetre una reflexió i un diàleg entre tots els Delegats que van participar a les jornades.

Per part dels Serveis generals es va oferir una bona informació sobre el nou Pla Estratègic de Càritas espanyola 2018-2020, que serà presentat per a la seva aprovació a l’Assemblea del proper juny a El Escorial. També diferents informacions sobre l’àmbit de la Cooperació Internacional i dels codis ètics i de conducta de Càritas, del seu personal contractat i voluntari.

Un moment important durant la trobada va ser la celebració de l’Eucaristia, com a moment de donar gràcies i pregar Déu per la tasca de Càritas: de les 70 Càritas Diocesanes, de les 5.821 Càritas Parroquials, dels 84.449 voluntaris/es i de les 4.839 persones contractades, tots ells per poder acompanyar i mostrar l’amor de Déu a més de 3,5 milions de persones que han necessitat el servei de Càritas.