Xª Trobada d’animadors de Litúrgia a Balaguer

El dissabte 9 de juny es va celebrar la primera sessió, de les dues programades, de la Xª Trobada d’animadors de la Litúrgia de la Diòcesi d’Urgell i de la Diòcesi de Lleida, que va tenir lloc a la Casa d’espiritualitat del St. Crist de Balaguer, on hi van participar una cinquantena de persones.
La trobada va comptar amb la participació de l’Arquebisbe d’Urgell, Mons. Joan-Enric Vives i el Delegat de Pastoral Sacramental i Litúrgia del Bisbat d’Urgell, Mn. Xavier Parés i el Delegat diocesà de Música de Lleida Mn. Joaquim Mesalles. El ponent de la trobada fou el Vicedirector de l’Institut Superior de Litúrgia de Barcelona i Rector del Seminari diocesà de Girona, Dr. Jordi Font, que oferí una bonica i profunda ponència sobre “la bellesa de la celebració litúrgica”. El Dr. Font va insistir en l’ars celebrandi com a expressió de la nostra adoració a Déu i va oferir uns consells pràctics per als col·laboradors litúrgics de les Parròquies.
Hi van participar laics que ajuden a les celebracions litúrgiques, lectors, monitors, acòlits, directors de cants, animadors de celebracions dominicals en espera de prevere, de tota la geografia del Bisbat d’Urgell i un bon grup de Lleida.
També van poder rebre informació de les publicacions i la nova revista que edita el centre de Pastoral Litúrgica de Barcelona, Galilea 153, amb la Sra. M. Àngels Termes. Una pregària i un dinar de germanor de tots els participants a la trobada al Santuari del St. Crist de Balaguer clogué l’encontre formatiu.
Una segona sessió tindrà lloc al Seminari diocesà d’Urgell el proper dissabte dia 16 de juny.