425 anys de la Diòcesi de Solsona

Diumenge dia 2 de setembre la Diòcesi germana de Solsona va celebrar amb acció de gràcies els 425 anys de la seva creació per part del Papa Climent VIII.

A la Catedral de Sta. Maria de Solsona va tenir lloc una solemne eucaristia d’acció de gràcies presidida per l’Arquebisbe metropolità de Tarragona, Mons. Jaume Pujol, pel Bisbe diocesà, Mons. Xavier Novell, l’Arquebisbe d’Urgell, Mons. Joan-Enric Vives, el Bisbe de Vic, Mons. Romà Casanova amb el clergat, membres de la vida consagrada i fidels vinguts d’arreu del territori diocesà.

L’Arquebisbe Pujol a la seva homilia va destacar la joia per tota la vida diocesana viscuda en aquests segles i la gràcia que Déu continuarà donant per al futur evangelitzador. També el Bisbe Xavier Novell va remarcar les vicissituds viscudes que amb tenacitat i fidelitat han estat superades.

La Diòcesi de Solsona es formà amb territori i parròquies sobretot del Bisbat d’Urgell i també del Bisbat de Vic i fou elevada a Catedral Basílica l’església de Sta. Maria de Solsona, que manté la sagrada imatge de la Mare de Déu del Claustre de gran devoció; una bella imatge del segle XIII, exponent del millor romànic català. Des de Berga fins a Mollerussa, i des d’Anglesola fins a Saldes, la Diòcesi s’estén en 3536 km2 i actualment es calculen amb 142.613 habitants, 174 parròquies i 78 preveres diocesans.