Trobada diocesana de monitors de la FEMN a Sta. Maria de Meià

Els dies 6 i 7 d’octubre va tenir lloc a Sta. Maria de Meià la Trobada biannual dels Monitors i Monitores dels Esplais membres de la Fundació diocesana Santa Maria de Núria (FEMN). Dissabte s’hi va fer present l’Arquebisbe Joan-Enric que va presidir la celebració de l’Eucaristia, amb el Consiliari dels Esplais FEMN, Mn. Joan Pau Esteban, i el Consiliari de l’Escoltisme, Mn. Jaume Mayoral.

S’hi van aplegar uns 110 monitors, amb els membres del Patronat de la Fundació, alguns que acaben de ser renovats, amb el President de la Fundació Sr. Eloi Villalta i el Delegat diocesà de Pastoral Juvenil, Sr. Lluís Plana.

La Trobada que se celebra cada dos anys, s’emmarcava en el moment de realització del Sínode de Joves, a Roma. Va comptar amb activitats diverses formatives i lúdiques, el  foment de la germanor entre els Esplais del Bisbat i l’acció de gràcies per les activitats realitzades durant el passat estiu, sempre al servei dels infants i de les famílies.

L’Arquebisbe remarcà la vocació tan important de servei als infants, especialment als més vuilnerables i necessitats, i la necessitat de formar-se responsablement. I comentà amb força l’Evangeli del diumenge que parla de l’acollida als infants, i de no allunyar-los mai del Crist, perquè el Regne de Déu és dels qui es fan com ells.

Durant la trobada van regalar un foulard dedicat a l’Arquebisbe Joan-Enric en els seus 25 anys de ministeri episcopal.