Visita Pastoral a Escaldes-Engordany (3)

El dia 7 de novembre l’Arquebisbe d’Urgell i Copríncep d’Andorra amb el seu secretari i els Mossèns de la Parròquia d’Escaldes-Engordany va continuar la Visita Pastoral a la Parròquia de St. Pere Màrtir. Acompanyat de l’Hble. Cònsol Menor i de membres del Comú van tenir un dinar de germanor a la Llar de Jubilats d’Escaldes. Compartiren el dinar i un col.loqui amb el Sr. Arquebisbe que passà per les taules a saludar els padrins i els invità a girar una visita més endavant al Palau episcopal de La Seu d’Urgell.
Després es dirigiren a l’edifici que aixopluga l’Escola Andorrana i l’Escola Espanyola primàries, on l’esperaven l’Excm. Sr. Ambaixador d’Espanya a Andorra, Àngel Ros i la Directora amb altres responsables i l’Inspector de l’Escola Espanyola. Després d’un col·loqui amb els responsables d’ambdues escoles, l’Arquebisbe va poder visitar algunes aules primer de l’Escola espanyola i posteriorment de l’Andorrana, passant bona estona amb el grup de la classe de religió. L’escola infantil-primària espanyola acull 250 alumnes i l’Escola andorrana primària 650. Mons. Vives va animar els responsables d’ambdues escoles a treballar per l’educació integral dels alumnes i va valorar el treball dels mestres i professors que esdevé fonamental en l’educació primària.
A la tarda continuà la Visita Pastoral amb l’encontre de pregària i reflexió amb el grup parroquial del moviment Vida Creixent, amb la seva Presidenta diocesana M. Carme Ribes al davant, que li exposaren el treball que están duent a terme aquest curs en els seus grups on preguen, reflexionen, enforteixen l’amistat i s’ajuden a donar testimoni de la seva fe, i que enguany versa sobre els Testimoni de Jesús, preparat pel P. Jesús Renau, jesuita. Tingueren un diàleg sobre la figura del recentment canonitzat Papa Pau VIè, que l’Arquebisbe presentà als membres reunits.
Ja al final de la Jornada l’Arquebisbe i Copríncep participà en la inauguració de l’exposició “Femina Feminae” amb obres d’art contemporani amb la dona com a centre de l’art, que tingué lloc al Museu Carmen Thyssen Andorra, a Escaldes-Engordany. El Director artístic del Museu, Sr. Guillermo Cervera va anar presentant les obres i les va anar contextualitzant i analitzant. Presidia l’acte la Baronessa Carmen Thyssen, el Director artístic, amb la Ministra M.I. Sra. Sílvia Calvó que substituïa la Ministra de Cultura M.I. Sra. Olga Gelabert per malaltia.