Les Carmelites de la Caritat de Sta. Joaquima Vedruna deixen Puigcerdà

Les Carmelites de la Caritat (Sta. Joaquima Vedruna) de Puigcerdà, després de 167 anys de presència al poble es veuen urgides per edat i pandèmia a deixar la Comunitat religiosa però mantindran la titularitat del Col·legi de l’Escola Vedruna de Puigcerdà.

El dia 24 de juliol l’Arquebisbe d’Urgell Mons. Joan-Enric amb Mn. David Codina, van rebre a la Casa del Bisbat de La Seu d’Urgell la Gna. M. Antonia Martínez Reneses Delegada de la Provincial i va poder saludar personalment les 3 religioses que fins ara formaven la Comunitat i que han pres la decisió dolorosa de retirar la seva presència a Puigcerdà, d’acord amb el Consell General de la Congregació, a partir del proper mes d’agost. L’Escola “Vedruna Puigcerdà” continuarà depenent de la Fundació Vedruna Catalunya, en la titularitat, però les Religioses es traslladaran a altres comunitats i poblacions: Granollers la Gna. Maria Viñas; Caldes de Malavella la Gna. Maria Montgrony; i Berga la Gna. Conxita Segalà.

El Sr. Arquebisbe va agrair la presència de la Comunitat Vedruna a Puigcerdà durant tants anys i va subratllar el valor de la vida consagrada i religiosa per al nostre món amb la seva presència, pregària, testimoni i intercessió. Va destacar el valor de l’obra educativa cristiana de l’Escola que demanà que es pugui mantenir ben viva amb la valuosa col·laboració de la comunitat de professors i els pares dels alumnes, en estreta cooperació amb la Parròquia.

Està previst que passat l’estiu l’Ajuntament de la Vila de Puigcerdà juntament amb la Parròquia i l’Escola Vedruna duguin a terme un acte d’agraïment i homenatge a les Religioses Vedrunes quan la situació sanitària així ho permeti.

Reunió del Patronat del Col·legi St. Ermengol d’Andorra la Vella

Presidit per l’Arquebisbe i Copríncep Joan-Enric Vives i la M.I. Ministra d’Educació i Ensenyament Superior Ester Vilarrubla es va reunir el Patronat del Col·legi Sant Ermengol d’Andorra la Vella el dia 21 de juliol, al mateix centre escolar.

Ajudat per les explicacions de la Directora del Centre Sra. Maria Josep Pascual es van repassar les obres i millores dutes a terme en el present Curs escolar, així com el Tancament d’aquest curs 2020-2021, que ha estat molt reeixit, amb la col·laboració de tota la Comunitat Educativa, tot i la situació de pandèmia que s’ha hagut d’afrontar. També es va repassar el capítol de recursos humans de l’escola, així com les propostes educatives i pastorals del curs vinent.

Agraïm l'esforç, col·laboració, implicació i confiança del personal docent, no docent, famílies i alumnes en aquest curs tan excepcional.

Trobada dels preveres de l’Arxiprestat de les Valls d’Andorra

Tot festejant els 25 anys de ministeri del Vicari episcopal Mn. Antoni Elvira, Rector d’Encamp, i el final de curs 20-21 dels treballs pastorals, els preveres de l’Arxiprestat de les Valls d’Andorra, amb el seu Arxiprest Mn. Ramon Sàrries, van dur a terme una trobada de germanor a la Cerdanya.

Van visitar l’Espai Ceretània de Bolvir i l’església de St. Climent de Talltorta amb les seves pintures del segle XVIII, i després van tenir un dinar de germanor.

També hi foren convidats l’arquebisbe Joan-Enric, Mn. Josep M. Mauri, i l’Arxiprest de Cerdanya Mn. Josep Uriel Álvarez i el Rector de Puigcerdà Mn. Josep Grau.

Capilla de la Virgen de Montserrat y de los beats sacerdotes mártires de Urgell

En la Catedral de Santa María de Urgell ya se ha instalado en su lugar definitivo la nueva imagen de la Virgen de Montserrat que el arzobispo Joan-Enric Vives ofrendó en la primavera pasada para la Catedral.

Ha quedado instalada en la Capilla lateral donde reposan los 7 beatos mártires de Urgell, Mn. Josep Tàpies y compañeros, quedando así unidos en un mismo fervor y devoción la Patrona de Cataluña y los queridos sacerdotes diocesanos mártires de la persecución religiosa de 1936-1939 en España, el inicio de la que se cumplen este año los 85 años.

Que velen por la ciudad de La Seu d'Urgell, por el presbiterio diocesano y por toda la Diócesis de Urgell!