A la seva homilia l’Arquebisbe animà els joves confirmands a viure el que Jesús proclamava a l’Evangeli d’aquell diumenge: «Si m'estimeu, guardareu els meus manaments”. Ens cal complir, guardar, els manaments de Déu perquè són un camí de felicitat. Adreçant-se als joves l’Arquebisbe els animà a perseverar en allò que han après a la catequesi al llarg d’aquests anys i a pregar perquè “el Pare, us donarà un altre Defensor, l’Esperit de la veritat, perquè es quedi amb vosaltres per sempre”. Precisament en el sagrament de la Confirmació els joves rebien la plenitud de l’Esperit Sant, el Defensor, el Paràclit, que ja havien rebut com una llavor en el baptisme i que aquell dia rebien en plenitud. L’Esperit Sant és la força de l’amor que fa que puguem estimar a tots els nostres germans sense distincions ni discriminacions, l’amor del Pare, que mai no ens deixa, per més que ens equivoquem o pequem en la vida. Jesús no ens deixa orfes i ens acompanya dins nostre. Finalment, animà els joves a creure en les realitats que no es veuen però que són les més importants de la vida: l’amor i la fe, l’ànima espiritual, que ens fa ser ésser inhabitats per l’amor de Déu, molt més superiors a qualsevol altre ésser viu.
Al final de la Missa l’Arquebisbe regalà als joves un Nou Testament exhortant-los a que en poguessin llegir un breu fragment cada dia perquè els ajudaria en el seu viure com a joves cristians.
View the embedded image gallery online at:
https://bisbaturgell.org/index.php/ca/mes-noticies/895-noticies-2021-urgell/13100-confirmacions-a-balaguer-2023#sigProId035c8904ef
https://bisbaturgell.org/index.php/ca/mes-noticies/895-noticies-2021-urgell/13100-confirmacions-a-balaguer-2023#sigProId035c8904ef